|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?Det er ny hjemmepåske her, og bestemor har sendt penger for å sikre velfylte påskeegg. Sist redigert av Timar : 29-03-21 kl 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?Hvor gamle er de?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?Mine har alltid rebus ute hos sine kusiner på hytten (det utgår i år, dessverre).
![]() |
#5 |
Tatt på
|
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?Gåter som må løses for å finne neste hint har vært en hit her. Nå er de 11 og 13 og jeg aner ikke hva jeg skal finne på i år. I fjor brukte de 5 minutter på hele runden, i en 90 kvm stor leilighet. Så jeg følger for tips.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?Her har vi ved flere anledninger brukt oppgave der hintene er skrevet i kode, med tegn som må byttes ut med bokstaver. Det gjøres enkelt ved å skrive ordet i word, også bytte ut fonten med Wingdings, Webdings e.l., men kan også gjøres i f.eks morse.
![]() |
#7 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?I fjor gikk jeg en to-tre kilometers runde i nærområdet, og tok bilde av skilt eller detaljer av skilt, og så måtte de gå samme runden og leite etter stedene der bildene var tatt. Når de hadde tatt tilsvarende bilder, fikk de vite hvilke av bokstavene fra skiltene som de skulle bruke (de måtte pusle dem i riktig rekkefølge) for å finne gjemmestedet.
![]() |
#8 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?Vi hadde eggejakt i hagen med flere påskeegg som var gjemt. I hvert egg lå en «puslespillbrikke» og de måtte finne alle eggene og pusle puslespillet for å se hva det sto. Som det nevnes over - det var for at de skulle samarbeide om det siste steget. Ellers blir det lett litt usunn konkurranse, her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Tips til oppgaver/rebus for påskeeggjakt?I fjor hadde vi lapper med ulike gåter og rebuser som førte til et nytt sted med ny lapp og til slutt påskeeggene. I år har jeg laget kryssord til hver av dem, med ulik vanskelighetsgrad, og så kommer de fram til et løsningsord som forteller hvor egget er gjemt.
![]() |
|
|