|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Rimelig og bra systemkamera - finnes det?Jeg ønsker meg systemkamera og makroobjektiv, men hva er bra og ikke forskrekkelig dyrt? Brukt er jo et alternativ, men jeg aner ikke hva jeg skal se etter.
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?
Jeg har ikke vilt med peiling på dette, men jeg tror at om du går for en sånn folkepakke og finner en som er pent brukt så vil du kunne finne et OK kamera. Pass på at det er et kjent merke. Så kan du kanskje heller bruke litt mer penger på makroobjektivet.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?Folkepakke?
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?Jeg ser problemet med størrelsen, men jeg har allerede et kompaktkamera som er lett å ta med seg. Men det er ikke så bra på makro. Ser for meg at et systemkamera ville blitt med på dagsturer, eller rene fototurer.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?
Ja, det finnes sånne gunstig prisede amatørpakker, både fra Canon og Nikon. Jeg har ramlet av lasset hva disse heter. Så finnes det litt dyrere og mer proffe typer fra litt dyrt til steindyrt, men for oss glade amatører så tror jeg at de vanlige holder. Så se etter et pent brukt, så hvis du blir skikkelig bitt så kan du heller kjøpe et dyrere et da.
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?F.eks.noe sånt: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=215325849
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?Takk for tips.
![]() |
#8 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig og bra systemkamera - finnes det?Sony kompaktkamera med utskiftbare objektiver. Gode, små og ikke så dyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|