Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Menn og finsko, svarte eller brune?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-21, 13:20   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menn og finsko, svarte eller brune?

Mannen (som selv overhodet ikke har en mening om saken) trenger nye finsko etter at de gamle (svarte) gikk i oppløsning, bokstavelig talt. Jeg foreslo at de nye kan være brune. Jeg synes mange brune sko er finere og mer anvendelige enn svarte, men er det dumt å ikke eie et par svarte sko når man er mann?

Han bruker ikke pent tøy på jobb. (Eller jo, det er jo pent, men ikke pentøy...) Dressen hans er mørk blå. Helt mørk, ikke slik blå man ofte ser hos unge menn for tiden. (Han har forresten også en helt mørk koksgrå som er litt bomsete og ikke brukes lenger.)

Det er sjelden han bruker finsko til annet enn dress.

Er brune sko en motegreie som snart er passé? Eller er det klassisk?


Sist redigert av Hyacinth : 27-04-21 kl 14:18.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:32   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Så lenge beltet er i samme farge som skoene, så er det om skoene er gode å ha på som er avgjørende.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:35   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.189
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Brune sko er ganske klassisk vil jeg påstå. Men jeg synes ikke brunt passer til alle farger, grått for eksempel. Det er bare meg da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 27-04-21 kl 13:50.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:55   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.988
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Jeg har en mann som eier nesten like mange par sko som meg (og det er ganske mange).

Jeg kan ikke helt ser for meg at man aldri trenger svarte sko. I finere anledninger hvor man stiller i dress og slips bør kanskje skoene være svarte?

Men jeg ser at de brune "penskoene" til mannen min brukes mer enn de svarte. Men da mer til halvpent. (Han har bare et par svarte pensko, men flere par med brune til litt forskjellig bruk.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:04   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Begge deler.

Svarte til svart dress og annet svart tøy. Brunt er penest til lyse sommerbukser og lysere gråfarger etc.

Hvis man virkelig bare skal ha ett par synes jeg de bør være sorte. Så får man heller være litt vel formell til lyst sommertøy. Brune sko til svart dress er ikke fint, det ser helt feil ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:04   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Mannen min er av typen som ikke har flere sko enn nødvendig. Han bruker relativt ofte dress i jobbsammenheng, og har både brune og svarte pensko. Akkurat der tror jeg han vil si at det ikke er enten eller. Men de brune brukes oftere, og beltet må matche.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:09   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Sko likt som beltet, og helst brune etter 1. mai da tøyet gjerne er lysere også. Men aller viktigst; man gjør helt som man vil og bruker det man selv synes er finest/ best.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:24   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Takk for svar!

Ja, beltet må selvsagt være likt i fargen.

Nenne, han eier ikke svart dress lenger. Jeg tviler vel på at han kommer til å kjøpe en helt svart dress igjen. Jeg synes heller ikke helt kullsvarte dresser er så kledelig til en mann med lyst, nordisk utseende. Eller generelt, egentlig. Den blå dressen hans er så mørk at den passerer som «svart dress».

Jeg tviler på at han gidder å kjøpe begge deler. Han er ikke den som verken liker å kjøpe klær eller føler han har noe særlig behov for det. Han prioriterer det i hvert fall aldri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:29   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Jeg personlig synes svarte sko er penest til svart dress, og brune er penest til f.eks blå dress.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:31   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og finsko, svarte eller brune?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg personlig synes svarte sko er penest til svart dress, og brune er penest til f.eks blå dress.

Jeg er enig, men jeg tror ikke at han kommer til å kjøpe begge deler, og han har ikke lenger en helt svart dress.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no