Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-21, 15:10   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Vi har kjøpt ny leilighet med splitternytt HTH-kjøkken (Focus Finér).



Det er tydeligvis umoderne med overskap for tida, men jeg tror jeg vil ha overskap her, spesielt siden leiligheten har svært begrenset bodplass, og vi kommer til å trenge all oppbevaringsplass vi kan få her. Vi har for dårlig boevne til å ha åpne hyller, som jeg også skjønner er moderne.

Hvordan ville du gjort det? Skap på begge vegger eller bare den ene? Hvor høye skap? Jeg liker tanken på skap helt opp til taket, først og fremst siden vi ellers alltid stapper ting oppå skapene som så blir dekket med kjøkkenpels. (Det gjelder å kjenne sine begrensninger!)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjk.jpg (114,5 KB, 559 visninger)
__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 15:14   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg ville hatt på begge veggene. Og skap helt opp, ja. (Kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 15:17   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Hvis du har overskap til taket på bakveggen, bør du også sette skap oppå høyskapsveggen, eller blir det seende rart ut. Velger du overskap på sideveggen, ville jeg stoppet ved enden av koketoppen, ellers blir det for massivt mot øya.

Hvis du skal ha overskap på den ene veggen ville jeg ha hatt den delen av kjøkkenet jeg står oftest ved benken uten overskap.

Ikke så mye hjelp til å velge altså..

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 15:21   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Takhøye overskap, ja. Vi har skap med glassdører i frostet glass og lys, det funker veldig bra. Skap enten på begge veggene eller på veggen der trådhyllen henger nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 15:32   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Helt hvite overskap blir sikkert fint her. Ville hatt skap på veggen til høyre, men ikke helt inntil hjørnet der bak. I tillegg et dobbeltskap midt på bakveggen, dette i bare "vanlig" høyde og ikke takhøyt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 15:33   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Vi er som dere og har skap hele veien opp. Ett av skapene har glassdører slik at inntrykket ikke blir så massivt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 18:13   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Helt hvite overskap blir sikkert fint her. Ville hatt skap på veggen til høyre, men ikke helt inntil hjørnet der bak. I tillegg et dobbeltskap midt på bakveggen, dette i bare "vanlig" høyde og ikke takhøyt.

Dette var et godt forslag. Da blir det ikke så massivt.

Men vær litt kritisk på hva dere tar med dere. Man trenger ikke mange av alt mulig rart.

Og Grattis med ny leilighet

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 18:22   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.396
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg har ikke lest de andre svarene. Jeg tror det blir penest å ha overskap som er like høye som høyskapene. Jeg skulle ha overskap på veggen rett frem. Om man har overskap på veggen til høyre føles kjøkkenet smalere. Det må sjekke hvordan det går å løse hjørnet til venstre, men det kan trolig HTH fikse. Se om dere kan finne ut hvilken HTH-butikk de har vært hos, der har de sikker tegningene.


Sist redigert av Pelen : 01-05-21 kl 18:36.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 18:27   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg ville også ha booket time i en kjøkkenbutikk, de kan ha hode forslag

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 18:57   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Tross min motstand mot åpne hyller har jeg lurt litt på om det ville være fint med nettopp hyller inne i det venstre hjørnet, til store kjøkkenmaskiner, for eksempel (ismaskin, riskoker osv.).

Men ja, vi skal absolutt be HTH om råd. Lurt å spørre forrige eier om butikken!

Har dere noen ekstra superlure løsninger i overskapene deres som jeg burde tenke på?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 19:08   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Eg hadde tatt kvite overskap på bakveggen. Ikkje noko anna. Men eg liker jo ikkje overskap. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 19:26   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg er veldig mye mer opptatt av lagringsplass enn estetikk her (og jeg synes heller ikke overskap er stygt).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 19:34   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

De skapene på venstre side, de må forlenges på et vis, i hvert fall hvis jeg får bestemme. Fettpels på toppen er jo ekkelt. Utover det må jeg se på bildet igjen før jeg ev. kan komme med tips.


Sist redigert av Strå : 01-05-21 kl 19:38. Årsak: korrektur
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 19:48   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

I hjørnet til venstre på bildet, går det an å ha plass på benk til kjøkkenmaskiner o.l. der og i en hylle over det, altså to høyder? Over der kan dere ha et hjørneoverskap kanskje? Lampene i høyre hjørne er veldig stilige (og trenger ofte støvtørking innbiller jeg meg). Skal de lampene bli begrenser det plassering av overskap på veggen over kummen. Jeg syns de skal få bli. Jepp. Er det plass til overskap på den veggen da? Inntrykket blir muligens mindre massivt om dere setter opp overskap på omtrent halve høyre vegg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 19:54   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg ville hatt så mange overskap som mulig, men kanskje slette og hvite?

Vi makset lagringsplass i nytt kjøkken og jeg har ikke angret et øyeblikk. :hamster:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 19:55   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Lampene kan godt få fyken.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 20:25   #17
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.236
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

I hjørnet til venstre har jeg et sjalusiskap med mye lagringsplass. Leverandøren er Norema, men de eier HTH også.

Og det går an å få frontforinger til eksisterende innredning, sånn at dere får enhetlig skap helt opp til taket.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 20:47   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

I hjørnet til venstre har jeg et sjalusiskap med mye lagringsplass. Leverandøren er Norema, men de eier HTH også.

Og det går an å få frontforinger til eksisterende innredning, sånn at dere får enhetlig skap helt opp til taket.

Akkurat dette tenkte jeg også; sjalusiskap og foringer på toppen hvis de nye skapene skal være takhøye.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 21:17   #19
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

I hjørnet til venstre har jeg et sjalusiskap med mye lagringsplass. Leverandøren er Norema, men de eier HTH også.

Og det går an å få frontforinger til eksisterende innredning, sånn at dere får enhetlig skap helt opp til taket.

God plan! I tillegg ville jeg valgt hvite overskap på bakveggen. Jeg ville unngått hjørneskap som gir skrå hkørner. Det roter til inntrykket, synes jeg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 21:18   #20
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Et annet tips - HTH har sokkelskuffer. Da kan du bytte ut sokkellisten med ønsket antall sokkelskuffer. Jeg lagrer kakeformer, brett og annet jeg ikke bruker så ofte i mine sokkelskuffer

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no