Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sportsovernatting i Oslo neste helg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-21, 15:59   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sportsovernatting i Oslo neste helg?

16-åringen min satser på idretten sin, og går nå i gang med å spille nasjonale turneringer gjennom sommeren. De spiller 2 stk på lag, uten klubbstøtte, og turneringene er i hele Norge. For å kunne delta på mest mulig er det essensielt å finne rimelig overnatting. Men for å kunne spille best mulig kan det ikke være for ukomfortabelt heller...(Selv foreslår de hengekøye, men det utgår i mine øyne, av mange grunner)

Neste helg skal de dra 4 stk til Oslo for å spille. Så i tillegg til økonomi er det også litt usikker tfor meg om de må tenke på noe spesielt ift Covid.

Har dere noen tips, utover Airbnb og hotell? De skal spille på Voldsløkka, ved Nydalenområdet.

Sist redigert av Balanse : 03-06-21 kl 18:36.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 16:35   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sportsovernatting i Oslo neste helg?

Kanskje noen studenter leier ut hybelen sin dersom de har reist hjem for sommeren? Sjekket finn?

Gammel 03-06-21, 18:34   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ingen på finn eller Airbnb av den typen. Men takk for tips, jeg hadde glemt Finn! . Har notert Perminalen, men er ikke så lysten på å ha de midt i sentrum. Det beste hadde vært Bjølsen/Nydalen, og der er det jo en del studenter. Men har ikke lykkes i å spore opp noen ennå.

Gammel 03-06-21, 18:46   #4
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

O sin klasse skulle bodd her på klassetur i høst. https://www.haraldsheim.no/

Gammel 03-06-21, 19:22   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

O sin klasse skulle bodd her på klassetur i høst. https://www.haraldsheim.no/

Gubban...der bodde jeg da jeg reiste til Oslo med Folkehøgskolen jeg gikk på i 1988! Der traff jeg en jeg ble helt betatt av...men siden vi kun var der to netter ble det en kort romanse gitt.

Gammel 03-06-21, 22:47   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Tror Anker Hostel er hakket billigere enn til og med Perminalen. Typ 600 for firemannsrom. Beliggenheten er usjarmerende, men ikke farlig. Kvarter buss til Nydalen.

Gammel 04-06-21, 08:42   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan sjekke coop hotellkupp om du er medlem

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 09:15   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Tror Anker Hostel er hakket billigere enn til og med Perminalen. Typ 600 for firemannsrom. Beliggenheten er usjarmerende, men ikke farlig. Kvarter buss til Nydalen.

Da minsta gikk på judo og deltok på turneringer i Oslo var dette stedet de andre judofolka overnatta. Jeg var aldri der selv, siden min far bor i Oslo og vi alltid overnattet hos han, men siden dette stedet ble brukt gang på gang antar jeg det er ok.

Gammel 04-06-21, 16:18   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke latt 4 16-åringer overnatte på Anker. I helgene er det mye bråk og desverre mange «løse kanoner» i området. Da hadde jeg heller spanta noen hundringser til og funnet et annet hotell

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 16:19   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg hadde ikke latt 4 16-åringer overnatte på Anker. I helgene er det mye bråk og desverre mange «løse kanoner» i området. Da hadde jeg heller spanta noen hundringser til og funnet et annet hotell

Jeg er enig. Jeg tenker man bør ha med voksne om man skal overnatte der.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:05   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Tusen takk for innspill, alle!

Det ble en knøttliten leilighet på AirBnB, som de deler på 3 stk, slik at det blir 140 kr natten pr stk. Siden den er rett ved slipper de ned i nattelivsområder, og de slipper reisetid. I tillegg kan de ta litt pauser hvis det er lenge mellom hver kamp, noe som gjør det både behagelige og litt billigere ift mat og drikke.

Hotell utgår desverre. Det er kjempefristende som mor å legge i litt så de kan være trygge og komfortable, men denne idretten på dette nivået utgjør kostnader som er ganske høye. Så skal de kunne drive med det over litt tid må nivået legges nå. Om ett år eller to skal de finansiere minst et par turneringer på steder som Rwanda og Taiwan på toppen av Norges Tour, college i USA og egenandeler til landslagsamlinger (hvis de er så heldige å bli tatt ut).

Selv om de ikke ser omfanget selv er de heldigvis obs på utfordringen, og veldig motiverte for å gjøre ting så rimelig som mulig.

Gammel 04-06-21, 22:45   #12
millact

Standard

Så godt det ordnet seg. Spennende at han tenker på college i USA. Kanskje han er heldig å få stipend.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.