Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Iset, eller andre lavkarbo damer

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 01:42   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Iset, eller andre lavkarbo damer

Jeg tenkte jeg skulle prøve igjen med Atkins induksjons diett på 2 uker for så øke på litt med karbohydrater.

Sist jeg prøvde ble jeg dårlig at jeg ikke kunne fortsette samtidig som jeg var helt utsultet på IS:.

Hehe, er det en is type som jeg kan kose meg med i varme dager eller når tranger blir for heavy?

Og hvem olje/smør skal jeg steke maten i. Smør er godt, men olje smaker hoppetau (lest og lært her inne).
Maten blir helt ødelagt hvis jeg steker i olje og jeg brekker meg. (takler ikke smaken på olje.) Finnes det en olje som er så og si smakløs?


Hva slags snack kan man kose seg med, eller kan man kose seg i det hele tatt på denne dietten utenom mat?

Nøtter? bær`?

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 07:57   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer.

Har du boka?
Hvis du liker smør, så stek i smør. Meierismør.
Du kan kose deg med baconsvor, men det er mye salt så pass litt på.
Under induksjonen tror jeg ikke du kan spise nøtter og bær, men alt står i boka, eller du kan gå inn på lavkarbo.no

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:16   #3
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Neh, kjøper ikke boka når jeg lurer på kun dette

Isen som er det største problemet hos meg.
Avhengig av is på sommeren,.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:27   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Du kan ikke spise is på induksjonen. Er i grunnen veldig mye du ikke kan spise på induksjonen, men det venner man seg fort til. Hvis du kikker på Atkins-forumet på www.lavkarbo.no finner du lister over tillatte matvarer på induksjonen.

Jeg ble forresten kjempedårlig da jeg begynte på induksjon i fjor sommer; kjentes ut som jeg hadde influensa. Jeg holdt ut, og det gikk over etter et par dager. Da følte jeg meg bare generelt uggen i noen dager til, og så var alle karbohydratene og abstinensen ute av systemet og jeg ble i kjempeform.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:41   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Vist du absolutt må ha is ville jeg laget selv hjemmelaget. av fløte Eller laget saftis av sukkerfri saft osv.

men da kommer du ikke til å følge induksjonen slavisk angående søtningsmiddler osv. men du vil nok komme godt under med karbohydratene vist du lager saftis ihvertfall.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:45   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Du kan ikke spise is på induksjonen. Er i grunnen veldig mye du ikke kan spise på induksjonen, men det venner man seg fort til. Hvis du kikker på Atkins-forumet på www.lavkarbo.no finner du lister over tillatte matvarer på induksjonen.

Jeg ble forresten kjempedårlig da jeg begynte på induksjon i fjor sommer; kjentes ut som jeg hadde influensa. Jeg holdt ut, og det gikk over etter et par dager. Da følte jeg meg bare generelt uggen i noen dager til, og så var alle karbohydratene og abstinensen ute av systemet og jeg ble i kjempeform.

Jeg måtte slutte pga jeg svimte av, så det var ikke lurt å være dårlig når jeg hadde ansvar for et dagbarn og mine egne 3.
Men håper på at jeg ikke reagerer så voldsomt denne gangen.

Ingen dagbarn å ta hensyn til og ungene klarer seg for det meste selv, så skulle jeg bli litt dårlig denne gangen, så skal jeg holde ut.

Kan være andre årsaker at jeg svimet av og, så derfor prøver jeg igjen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 10-08-07 kl 15:52.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:50   #7
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Du kan ikke spise is på induksjonen. Er i grunnen veldig mye du ikke kan spise på induksjonen, men det venner man seg fort til. Hvis du kikker på Atkins-forumet på www.lavkarbo.no finner du lister over tillatte matvarer på induksjonen.

Jeg ble forresten kjempedårlig da jeg begynte på induksjon i fjor sommer; kjentes ut som jeg hadde influensa. Jeg holdt ut, og det gikk over etter et par dager. Da følte jeg meg bare generelt uggen i noen dager til, og så var alle karbohydratene og abstinensen ute av systemet og jeg ble i kjempeform.

Lavkarbo forumet har jeg vært registrert i 3 år nå, men var kun aktiv da jeg holdt på med dette for 3 år siden. Hehe.

Skal holde ut de to ukene uten is, det var etter induksjons ukene jeg kommer til å slite.

Har listen over tillatt mat i induksjons ukene.

Fleskesvor og saftis notert.
Thank you.

Kommer ikke til å drikke så mye vann (blir kvalm og kaster opp) så jeg må bruke saft uten sukker og karbohydrater samt min elskede Pepsi Max..
Så det er den eneste feilen jeg gjør med overlegg så er det drikke.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 19:14   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Hvis du blir så dårlig er det nok lurt å trappe ned på karbohydratene og ikke begynne rett på 20 gram daglig. Men har du fulgt induksjonsreglene? For jeg kjenner ikke til at noen er blitt dårlige, og jeg har jo fulgt med på sikkert 100 stykker eller mer på lavkarboforumet. Vet du, jeg tror du burde legge ut et spørsmål om dette på lavkarboforumet, der kan de svare deg veldig godt. Spør feks. Torkil, ketolyselegen. Han har jo pasienter som ligger på 15 gram karber daglig, så han bør jo muligens ha hørt om dette.

Is kan du lage selv, av fløte, eggeplommer og søtstoff, og evt. vaniljestang eller vaniljeessens, eller hva med noen dråper sitronolje? Det er helt snadder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:19   #9
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iset, eller andre lavkarbo damer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis du blir så dårlig er det nok lurt å trappe ned på karbohydratene og ikke begynne rett på 20 gram daglig. Men har du fulgt induksjonsreglene? For jeg kjenner ikke til at noen er blitt dårlige, og jeg har jo fulgt med på sikkert 100 stykker eller mer på lavkarboforumet. Vet du, jeg tror du burde legge ut et spørsmål om dette på lavkarboforumet, der kan de svare deg veldig godt. Spør feks. Torkil, ketolyselegen. Han har jo pasienter som ligger på 15 gram karber daglig, så han bør jo muligens ha hørt om dette.

Is kan du lage selv, av fløte, eggeplommer og søtstoff, og evt. vaniljestang eller vaniljeessens, eller hva med noen dråper sitronolje? Det er helt snadder.

Thank you.. Har ismaskin så dette kan jeg fikse..

Jeg lå faktisk på 30 gram på indukjonen. Raste ned i vekt på de 9 dagene jeg holdt på.
Grunnen til at jeg vil prøve igjen er at jeg tror det har litt med omstendighetene rundt da jeg begynte, men det vet jeg jo ikke.
Hadde akkuratt hatt en operasjon i benet og kroppen var opptatt av at benet var blitt kuttet i.

Så det ble vel litt mye, men det finner jeg jo ut.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no