|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Endelig ser det ut som vi skal få dratt nordover til Lofoten. I utgangspunktet skal vi kjøre strake veien opp, men har to overnattinger på vei opp, og to-tre på vei ned. Er det noen ting vi bare MÅ få med oss på turen oppover/nedover? Noen korte avstikkere fra E6? Sist redigert av Anne C : 06-06-21 kl 13:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Jeg ville vurdert å kjøre Kystriksveien (RV17) mellom Steinkjer (?) og Bodø den ene veien, rett og slett for å se vakrere landskap og få variasjon. E6 gjennom Nordland er så gørrkjedelig at det ikke går an å forestille seg.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Trondheim egner seg jo ypperlig for en overnatting. Der er det mye å finne på.
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Gutta er 15 og 18. Men de er veldig lette å ha med å gjøre, de er med på det meste. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Skal dere kjøre Lofast eller ta ferga fra Bodø? Hvis dere drar via Bodø, kan Norsk luftfartsmuseum være aktuelt å sjekke ut med unger i den alderen.
|
|
|
#6 |
|
Klar
|
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Vi kjørte tur/retur Lofoten i fjor. Kjørte via Lødingen ene veien og ferje fra Moskenes til Bodø andre veien. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?
Gjør dere dette, vær obs på følgende:
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Hvis dere må lade eller spise før Trondheim vil jeg anbefale Thai Smile Shushi på Alvdal eller Tynset Kebab house. Hvis dere og guttene ikke har vært i Trondheim er der fort gjort med Nidarosdomen, Gamle Bybroen med Bakklandet, Festningen, Tyholttårnet og Nidar Sjokoladefabrikk for kupp. Rockheim og Pirbadet hvis det er åpent, eller frister.
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Lade må vi garantert. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Finn ut om dere vil kjøre over eller under Korgen. Tunnelen under er lang og kjedelig, jeg synes det er hyggeligere å kjøre over fjellet hvis været er fint.
|
|
|
#11 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?Om dere stopper i Trondheim, foreslår jeg Ladekaia. God lunch,hyggelig atmosfære, og en tur til Nidar fabrikkutsalg.
|
|
|
#12 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det noe vi MÅ få med oss på biltur t/r fra Osloområdet til Lofoten?
Det tror jeg kanskje er stengt for tiden. Hele området ser ut som en byggeplass
|
![]() |
|
|