Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flytte markise

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-21, 14:16   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Flytte markise

Jeg har en forholdsvis lang terrasse og har derfor to elektriske markiser. Når markise nr. 2 ble montert var det bare min eksmann som var hjemme og han fikk de til å montere den inntil vegg på ene siden mens den egentlig burde vært montert inntil den andre markisen.
Dette gjør at jeg har en glippe på ca en meter akkurat der hvor ettermiddags- og kveldssola står rett inn på det mest irriterende.

Jeg vil derfor flytte denne markisa som er rundt 3-4 meter bred ca en meter mot høyre. Det er to sånne festearmer som er skrudd/boltet fast i veggen.

Er det noen som har gjort dette? Jeg vil tippe det ikke er store jobben for de som har kunnskap og riktig verktøy, men selv om jeg er handy og gjør mye kjenner jeg at akkurat dette tør jeg ikke gjøre selv.

Noen som har tips til hvem jeg kan kontakte for å få det gjort? Markisene er kjøpt av Markisemannen, men de hadde eksternt firma som monterte. Regner med at dersom jeg går via de blir det prispåslag og dyrere enn om jeg finner noen som kan gjøre det selv. (Er heller ikke spesielt imponert over servicenivået hos Markisemannen i forbindelse med monteringen etter at vi hadde bestilt markise hos de.)

Jeg bor sentralt på Østlandet, på grensen mellom Lørenskog og Lillestrøm.

Blir takknemlig for alle tips, jeg kjenner ingen innenfor aktuelle bransje og syns det er skummelt å bare skulle velge noen fra Google.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 14:29   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytte markise.

Du kan jo legge det ut på Mitt Anbud? Greit å kunne velge mellom forskjellige tilbud.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 14:33   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte markise.

Jeg hadde dratt på et av byggevarehusene i Lillestrøm (BM, Maxbo eller Monter ligger tett), gått inn på proffavdelingen og spurt der om de kan anbefale et håndverksfirma til et slikt oppdrag. De har flere små mellomstore håndverksfirmaer som kunder som driver i Lillestrøm området.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 14:34   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Du kan jo legge det ut på Mitt Anbud? Greit å kunne velge mellom forskjellige tilbud.

Har tenkt på det, men det er en liten jobb og flere jeg kjenner har ikke fått særlig med seriøse tilbakemeldinger på sånne små strøjobber. Har også forsøkt en gang tidligere og fikk ingen tilbakemeldinger (også en liten snekkerjobb).
Også er det også det å evt bedømme om de som kommer med anbud er seriøse eller ikke, det er det vanskeligste syns jeg.

Hadde håpet noen kjente til noen dyktige og pålitelige som jeg kunne ta direkte kontakt med.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 14:35   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg hadde dratt på et av byggevarehusene i Lillestrøm (BM, Maxbo eller Monter ligger tett), gått inn på proffavdelingen og spurt der om de kan anbefale et håndverksfirma til et slikt oppdrag. De har flere små mellomstore håndverksfirmaer som kunder som driver i Lillestrøm området.

Det var ikke så dumt. Eldste har en kompis som sitter på kundeservice hos Maxbo, kan starte der og høre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 16:15   #6
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte markise.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har tenkt på det, men det er en liten jobb og flere jeg kjenner har ikke fått særlig med seriøse tilbakemeldinger på sånne små strøjobber. Har også forsøkt en gang tidligere og fikk ingen tilbakemeldinger (også en liten snekkerjobb).
Også er det også det å evt bedømme om de som kommer med anbud er seriøse eller ikke, det er det vanskeligste syns jeg.

Hadde håpet noen kjente til noen dyktige og pålitelige som jeg kunne ta direkte kontakt med.

Tror alle seriøse håndverkere har så mye å gjøre for tida at de ikke gidder/trenger å lete etter oppdrag på Mitt anbud.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 16:37   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Tror alle seriøse håndverkere har så mye å gjøre for tida at de ikke gidder/trenger å lete etter oppdrag på Mitt anbud.

Ja, det stemmer nok.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 17:12   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise

Vi gjorde det selv, mest mannen. Det er fire fester på vår, å flytte de vil gi merker. Det var å gå opp i stigen med markisen og å holde den oppe som var tungt. Hvis 4 - 5 m markise. Kan du spørre om å kjøpe en tjeneste på lokal Facebook side?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 17:16   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise

Jeg sendte en henvendelse til HD solskjerming.
De tar 2150,- som oppstart, det er inkludert inntil en halvtime reisevei samt en halvtimes arbeid. Utover dette tar de 282,5 pr påbegynte kvarter (inkl MVA). Det høres helt overkommelig ut, og siden det er dette de driver med regner jeg med at det går ganske kjapt.

Skjønner at det blir merker. Men den glippa irriterer altså vettet av meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 17:25   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise

Kanskje be de tette hull så kan du eventuelt male selv.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 17:36   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte markise

Høres smart ut Robyn. De som er spesialisert på markiser jobber gjerne mer rasjonelt, så det kan nok hende dette blir en rimeligere løsning.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 18:47   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytte markise

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Kanskje be de tette hull så kan du eventuelt male selv.

Ja, og hvis ikke klarer jeg nok å få til akkurat det selv.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Høres smart ut Robyn. De som er spesialisert på markiser jobber gjerne mer rasjonelt, så det kan nok hende dette blir en rimeligere løsning.

Ja, tenker det. Eneste som blir spennende er å høre om/når de kan.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no