|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hva bruker du | |||
Kjøttdeig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 8,89% |
Karbonadedeig |
96 | 71,11% |
Kommer an på hva jeg skal lage |
15 | 11,11% |
Kommer an på prisen |
12 | 8,89% |
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Karbonadedeig vsVi har gått helt over til kyllingkjøttdeig, men før brukte vi karbonadedeig. Kjøttdeig har oftest alt for mye fett.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karbonadedeig vsJeg bruker karbonadedeig. Noen ganger har jeg også fått tak i biffdeig. Bruker bare kjøttdeig hvis jeg ikke får tak i karbonadedeig. Kyllingkjøttdeig har jeg også brukt endel, men det er en stund siden sist ettersom sur kyllingkjøttdeig fremdeles sitter i nesen.
![]() |
#6 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karbonadedeig vs
Uff ja det lukter død.... Biffkjøttdeig har jeg aldri sett...EMn bruker nesten alltid karnonadedeig. Eller nötfärs i sverige da, den er det vel litt mer fett i enn den norske karnobadedeigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() Sv: Karbonadedeig vsHer brukes det så og si kun karbonadedeig. Har ikke alltid gjort det, men de siste 4-5 årene har det hovedsakelig gått i det. Bruker det fordi det er mindre fett.
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Karbonadedeig vsOfte karbonadedeig, men har dårlig erfaring med det i kjøttsaus til pasta. Då blir det rett og slett for magert og tørt. Karbonadedeig syns eg fungerer fint til farse a la kjøttboller og slike ting. Der tilsett eg fett sjølv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Karbonadedeig vsKyllingkjøttdeig har eg prøvd ein gong, og det var direkte ekkelt :urk: Mulig eg gjorde noko feil, og mulig det var feil rett; ein slags taco-greie. Kjøttdeigen blei ein einaste stor klissete steikt masse. Minna meg om lungemos eller noko slikt. Skal det vere sånn? Ein slags graut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Nei, det høres helt feil ut. Den blir omtrent som annen kjøttdeig når man steker den, synes jeg; litt lysere, da, men samme konsistens.
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Helt enig
![]() |
#13 |
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
Høres rart ut, ja... Mulig den ble mer kokt enn stekt i panna kanskje? Men den er litt annerledes i konsistensen enn kjøttdeig/karbonadedeig idet den stekes - kan kanskje være litt klissete.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Karbonadedeig vsDet kommer an på hva jeg skal lage. Jeg synes kjøttdeig smaker bedre på f.eks pizza og i tacos - karbonadedeigen har mindre smak og er tørrere. Til pastaretter, karbonader etc. bruker jeg gjerne karbonadedeig. Jeg kommet dit at jeg ikke gidder å spise sunt til enhver pris til enhver tid - jeg skal kose meg med, og ha lyst på maten også. De få gangene jeg har lyst på kjøttdeig (kanskje en til to ganger i måneden) bruker jeg det.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Karbonadedeig vsJeg bruker mest karbonadedeig, men sånn som Irma så bruker jeg også kjøttdeig enkelte ganger. Det hender også jeg blander 50/50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Karbonadedeig vsKarbonadedeig bruker vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
♡
|
![]() Sv: Karbonadedeig vsBruker kun karbonadedeig.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Karbonadedeig vsSelv bruker jeg det litt om hverandre. Det kommer rett og slett an på prisen. Men, jeg har tidligere ukritisk bruk kjøttdeig fordi jeg innbilte meg at karbonadedeigen var så utrolig mye dyrere. Men, ser jo at den er drøyere og metter mer enn kjøttdeig og det utjevner jo litt det at prisen er høyere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|