|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Hvordan oppbevarer du hvitløken?Og hvorfor?
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Kan det være forskjell på hvitløk?
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Jeg har ingen flettede kurver. Kjøper sånne strømper med 2-3 stk inni.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Vi har dem liggende i kjøleskapet og synes det går fint. Kjøper enten i løsvekt eller de "strømpene" som Sitron nevner.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Jeg syns strømpehvitløken ofte er for gammel allerede når den kjøpes (grønne skudd og rar lukt), så jeg har gått over til å kjøpe kinesisk hvitløk (den uten fedd). Syns den holder seg bedre og smaker bedre. Oppbevares i kjøleskapet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?De hele hvitløkene? Men de er jo så svake. Må jo bruke masse hvitløk der jeg før trengte 2-3 fedd.
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Mine hvitløker står i romtemperatur og vi bruker så mye at de rekker ikke bli dårlige. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Kjøper de i sånne fletta plast. Oppbevarer i kjøleskap og kaster omtrent halvparten... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Jeg foretrekker også steril (?) hvitløk ("kinesisk" hvitløk - planter man et fedd fra en vanlig hvitløk så får man denne et-fedds-hvitløken). Lettere å skrelle en hel hvitløk enn 3-4 fedd. :lat:
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 11-08-07 kl 18:25. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Det finnes baade fersk og törket hvitlök. Jeg liker best aa kjöpe den törkede, men passer paa at den er fast og fin. Oppbevarer den i en kurv i romtemperatur. Den holder seg kjempebra, men jeg er en storforbruker, saa det er mulig at jeg ikke er representativ. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?De ligger til "pynt" på kjøkkenbenken til de enten foringes helt eller den er oppbrukt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?
Helt enig.
|
|
|
#17 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?Har de liggende i en gammel krukke med lokk på kjøkkenbenken. Den tørkede typen kan holde seg der i ukesvis.
|
|
|
#18 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan oppbevarer du hvitløken?I pulverform på glass. :lat: |
|
|
|