|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Märtha på tv i gårNå - hva synes dere?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha på tv i går.Jeg så ikke intervjuet, men leste gjengivelsen av det i Dagbladet. Jeg syns hun fremsto som en person som har levd enormt skjermet fra livets realiteter, naiv og lite "skolert". Dvs. hun blander tydeligvis en masse greier - uten å kjenne bakgrunnen.
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Drammen
![]() |
Sv: Märtha på tv i går.Modig og tøft av henne å gå ut med dette uten at jeg er enig i alt hun sier. Viste også veldig engasjement for det hun tror på og skal jobbe med nå. Likevel synes jeg det er litt naivt av henne å tro at det ikke skulle bli debatt rundt det, og litt drøyt å sammenligne det med TØnne-saken. Debatt blir det når en stikker hodet fram, og det må til og med de priviligerte toppidrettsutøvere tåle når de tabber seg ut. Vi vil ikke ha en ukritisk presse som nikker, refererer og fungerer som mikrofonstativ. Det er klart det er tøft når det stormer, men slike valg hun tar får oppmerksomhet - både kritisk og støttende. Var lurt av henne å gi intervju - det tar litt brodden av spekulasjoner. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
fri
|
Sv: Märtha på tv i går.Nå fikk jeg ikke med meg rubbel og bit av intervjuet, fordi ungene bråkte ganske mye, men jeg syntes ikke det var imponerende bra akkurat. Har uansett aldri syntes at hun er klin hakke gal, og heller ikke etter dette intervjuet. Hun viste god selvinnsikt og var veldig selvironisk. Hun forstår jo godt at folk synes dette er merkelig. Men allikevel så har hun altså med åpne øyne gått ut og annonsert at hun ser engler/hjelpere. Det er ganske oppsiktsvekkende av en så kjent offentlig person. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Märtha på tv i går.Fikk ikke sett det intervjuet desverre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Märtha på tv i går.Så ikke intervjuet selv, men har lest referat fra det. Det jeg har lest har ikke gjort meg spesielt imponert. Og jeg må si at jeg synes ikke bare det er litt drøyt å sammenligne seg med Tønne, akkurat den vitner om dårlig innsikt og gjør meg rimelig provosert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Märtha på tv i går.Jeg og gubben så deler av intervjuet og vår reaksjon var:
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Märtha på tv i går.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Märtha på tv i går.Så bare et lite glimt av intervjuet, og der virket hun oppjaget og litt umoden, nesten. Reagerte også over at hun trekker de parallellene hun gjør. Jeg syns hele opplegget virker litt merkelig. Skal drive business som menigmann men vernes som en prinsesse. Tipper hun ble snakket til med silkerøst i intervjuet. |
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Märtha på tv i går.Det eneste jeg så av henne var da hun ble spurt på Bislett om dette med englene. Da virket hun tafatt og pinglete.
|
|
|
#11 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Märtha på tv i går.Synes hun gjorde det rette med å gi dette intervjuet. Jeg så bare deler av det, og syntes det var greit nok, men som andre har nevnt var det å sammeligne seg med Tønne saken langt over streken. Litt for intimt, den tanken slo meg også, men så har hun da også valgt å ikke være vanlig kongelig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Märtha på tv i går.Jeg gremtes på Märthas vegne. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Märtha på tv i går.Jeg tror Märta har opplevd mer av livets realiteter enn mange av oss noen ganger kommer til å oppleve. Ja hun har hatt det bra materielt sett og på en måte vært skjermet, men hun har opplevd et vanvittig press fra hun var liten og er eksponert for omverdenen på en måte de fleste av oss aldri vil oppleve. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha på tv i går.
For de aller fleste er vel ikke dette akkurat "livets realiteter".
|
|
|
#16 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Märtha på tv i gårJeg synes hun var fantastisk, og jeg gråt når jeg så det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Märtha på tv i gårJeg har ikke sett intervjuet, men jeg har lest kommentaren i Aftenposten. Som flere her nevner synes jeg vel at å sammenligne seg med Gerd Liv Valla og Tore Tønne vitner om at hun neppe kan ha fulgt veldig godt med på trykket rundt de sakene. Rimelig uheldig. Forøvrig synes jeg hun tar godt i ift hvor stort omfang saken har fått. Det er ganske mange kjente personer i Norge som har opplevd periodevis minst like stor debatt rundt sine saker eller spesielle hendelser. Når dette i tillegg gjelder en sak som hun måtte forvente på forhånd at det ble debatt rundt, føler jeg det virker rimelig umodent å bli overrasket over det. Ganske pussig at ingen av rådgiverne hennes nevnte det for henne på forhånd dersom hun tross alt ikke skjønte det selv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Märtha på tv i går
Dette tenkte jeg også Sist redigert av Frantzen : 13-08-07 kl 09:32. |
|