|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Brettspill - nye anbefalinger?Jeg vil ønske meg noen nye spill til jul - har du et du kan anbefale? Nye eller gamle favoritter - hva vil jeg ha? Vi har store barn så de trenger ikke være så enkle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Ikke nye, men her spiller vi mye Ticket to ride. Har to varianter og kunne sikkert kjøpt flere. Både store og små liker også Ryktet går. Vi har også oppdaget kortstokken igjen, men jeg sliter med å huske morsomme spill der.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Vi spiller mye og har flere favoritter. Carcassonne (med alle utvidelsene) har vi vært hekta på i snart 20 år. Vi blir aldri lei.
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Minecraft-brettspillet er faktisk overraskande bra som strategispill både for barn og voksne. Ungen fekk det til jul i fjor, og vi har spilt det mykje. Elles liker vi Santorini, Splendor og Dominion. Alle strategispill. Agricola er det lenge sidan eg har spilt, men det er også veldig gøy.
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?De tre spillene jeg synes er skikkelig stas å spille heter:
![]() |
![]() |
#6 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?
Minecraft-brettspillet er veldig populært her i huset også.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Ticket to ride er ein gammal favoritt her og! Eg har akkurat lært det og Settlers bort til Ungen. Liker at han er stor nok til å spille på «voksne premisser».
![]() |
![]() |
#8 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?De vi liker godt her:
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Ticket to ride er en favoritt her i heimen. Vi spiller Nordamerika mest.
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Ticket to ride spilles mye her og. Helst med utvidelsespakker. Liker både Europa og USA.
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Jeg kan anbefale Dominion https://brettspillguiden.no/spill/do...liespill-2010/. Her kan man spille med mange ulike kortkombinasjoner og gjøre spillet ulikt hver gang. Også en fordel at det er et godt spill for bare to, dersom barna ikke alltid vil være med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Strålende! Her var det god miks av gamle favoritter og spill vi ikke har prøvd. Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Jeg kom plutselig til å tenke på et spill vi hadde på hytta da jeg var lita. Det het gøy på landet, og minnet om en slags SP-versjon av millionær. Det var veldig artig. Søkte på nett om det fortsatt fantes, men landet på finn.no, og der kan man få kjøpt for maaange penger.
![]() |
#14 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Vi spiller Scrabble med naboene mens vi drikker vin. Det blir hysterisk morsomme historier ut fra ordene vi lager.
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Jeg liker best Hint. Spiller med hele familien, fra 7 til 72. 72-åringen er ganske dårlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?
Scrabble-tips: Legg brettet på eit snurrende pizzafat.
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Ungene fikk Hint til jul i fjor og vi ler og skråler sammen om det. Vi liker også godt Ticket to ride, Monopol, Risk og Scrabble.
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Brettspill - nye anbefalinger?Hvis dere liker puslerier og det å løse nøtter så har vi god erfaring med ulike varianter av Escape room.
![]() |
|
|