Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du noengang servert middag i en terrin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-21, 11:36   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg får deler til et service vi ikke samler på i julegave fra en slektning. Greit nok.

I år fikk vi en terrin. Jeg har aldri noensinne servert middag fra en sånn, og tilstår at jeg ikke helt ser for meg at behovet vil oppstå. Jeg har god plass på loftet, men har mest lyst til å selge den og kjøpe noe jeg har lyst på …

Men hva kan den brukes til om jeg ikke selger den? Hva serverer man i en terrin? Dere som har, hvor ofte bruker dere den?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:37   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.525
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Aldri, men tenker den kan brukes til en god gryterett, suppe eller lapskaus?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:41   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.150
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Har brukt min en gang på 17 år.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:43   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.902
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Sodd.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:45   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.563
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Suppe, gryter, grøt etc.
og ja, hender jeg bruker min(e)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:50   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Ja, alt av gryter, stuinger etc. En terrin (gitt at jeg husker riktig) er jo bare en bolle med lokk? Det servicet jeg har nå kan man kjøpe bollene med og uten lokk (jeg bruker generelt sett serveringsdelene til servicet hver gang jeg bruker det)

Men hvis du ikke vil ha den: Selg den med god samvittighet!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 12:23   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.087
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg har et arveservise med opptil flere terriner. Har brukt dem når vi har vært mange til bords

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 12:27   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.369
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg har en stor og flott arvet terrin, og serverer lapskaus, sodd og supper i den.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 12:57   #9
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.291
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg brukte faktisk terrin på julaften, potetmos serverte jeg i den da.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:04   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg har aldri eid en terrin, og supper serverer vi fra boller eller rett fra kjelen, så jeg tviler på at jeg noensinne vil skaffe meg en.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:10   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.290
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Nei, det er sånt som jeg ser på som opptar unødvendig skapplass. Jeg har aldri sånne formelle middager der det jeg har bruk for det. Vi er enkle g serverer rett fra kjelen evt en glassbolle.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:16   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.816
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg har en til penserviset mitt og bruker den noen ganger i året. Det er greit å kunne sette på et lokk for å bevare varmen litt mer. Ellers brukes den som en hvilken som helst annen bolle også innimellom.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:25   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.433
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg har en svær terrin som jeg av og til serverer suppe og gryter i, når vi har gjester. Den er litt penere på bordet. Den har lokk, men er i litt tynn porselen og har bred base, så den holder dessverre ikke så godt på varmen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:29   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.900
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg har to, begge tilhørende serviser som brukes til høytid og fest. Juleaften og 1. juledag dekket vi bordet med Egersund Rococco servise, dels arvet fra min bestemor (hennes bryllupsgave ca 1935) og dels supplert med bruktkjøp. Jeg brukte terrinen til poteter. Det andre serviset er Cellini fra Villeroy Boch og der brukes terrinen dels til poteter/potetmos, men også til diverse annen middagsmat som serveres til fest. Jeg bruker ikke terrin til hverdags. Lapskaus, supper og den slags til hverdags serveres stort sett rett fra kjelen.

Hadde jeg ikke hatt plass, hadde jeg sikkert ikke hatt to serviser til festbruk. Og hadde jeg ikke hatt penserviser, hadde jeg sikkert ikke hatt terrin heller. Jeg har definitivt heller ikke serviser stående uten at de brukes i det minste en gang i året. Et servise jeg ikke likte og ikke ønsket meg, hadde nok kjapt blitt byttet. Iallfall med mindre det var risiko for at giveren blir fornærmet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 14:37   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.463
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg er en fanatisk borddekker og serverer alltid hovedrett og tilbehør på serveringsservise (eller lagt opp på tallerkener men altså aldri fra grytene) - både til hverdags og fest. Terrin er kjempefint, holder ting varmt lenger etc. Og kan brukes til blomster sånn ellers, type oppsats som ikke skal være så høy, dette gjelder særlig om man har en sånn fin arveterrin. Men for all del, jeg er sær, så jeg ser at dette er en diger greie, så hvis man ikke tror man vil bruke den, hadde jeg droppet det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 14:40   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg bruker til supper, gryter og sånt. Har poteter i den til den type middager.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 15:22   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.940
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Vi har arvet et fint servise som inneholder to terriner i ulike størrelser. De brukes sjelden, men julegrøten på lille julaften serveres alltid i den store terrinen. Så hender det jeg bruker dem til supper og gryteretter hvis jeg husker på.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 15:28   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.919
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Nei. Eide en terrin vi fikk (og ønsket oss!) til bryllupet for hundre år siden, men brukte den 0 ganger, så nå er den solgt.

Jeg liker å dekke pent bord, men synes ikke terrin er så pent. Iallfall ikke vår.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 18:16   #19
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Jeg bruker terrin hver gang jeg bruker penservise til middag. Senest i dag brukte jeg to terriner og fire serveringsboller. Bruker de til suppe, gryte, poteter osv.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 18:48   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.814
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang servert middag i en terrin?

Hadde terrin fra PPs nisseservise, den ble brukt til mat som beskrevet over, grøt, gløgg, potetgull og det meste som kunne gå i den (faktisk veldig kjekt med lokk på potetgullbolla… ) Ble solgt sammen med resten av serviset da jeg nedskalerte for noen år siden, men ville hatt den om jeg hadde serviset.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no