|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Nettbrett eller lesebrett?Jeg har lest digitale bøker på telefonen de siste årene. Det har fungert helt strålende helt til jeg plutselig, over natten, ble gammel.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Det er som å spørre om du skal kjøpe joggesko eller pensko, spør du meg. Du kan bruke joggeskoene til alt, men ikke optimalt. Om du ikke trenger nettbrett til andre ting, ville kjøpt lesebrett. Det er overlegent til lesing. Nettbrett funker også, men på langt nær like bra.
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Mulig det er som joggesko og pensko.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Jeg synes forskjellen i lesekomfort er så stor at et lesebrett er absolutt verdt det. Synes det er veldig stor forskjell. Alt det andre kan man bruke mobilen til.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-12-21 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?
Jeg tipper jeg har kjøpt joggesko eller pensko (
![]() |
#7 |
Semiaktiv
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Tror det skal noe til at det blir fullt. Ei bok tar ikke mye plass. Bare si fra om du ombestemmer deg, kan sende med J på skolen etter ferien.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-12-21 kl 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Nettbrett. Anbefaler paperwhite. Jeg har Oasis, men syns ikke prisforskjellen er verdt det selvom jeg er veldig fornøyd (var gave). En 8GB kindle kan ha 6000 bøker eller noe, tror ikke det blir fullt med det første. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg ville gjort dette, uten tvil. Jeg har glemt Kindle hjemme og lar heller være å lese enn å lese på nettbrettet. Men har heldigvis papirbøker.
![]() |
![]() |
#10 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Kindle er utrolig mye bedre å lese på enn tlf/nettbrett.
![]() |
![]() |
#11 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Jeg bruker ikke iPad til å lese bøker med. Pga at den har opplyst skjerm, og man kan ikke lese i solen. Kindlen brukes til å lese bøker med, den kan leses i utendørs og batteritiden er suveren. I tillegg er den lettere enn iPaden og leses som en bok. Kjøper du nettbrett som kan brukes til mye, tror jeg ikke du vil lese bøker på den. Men du kan jo låne bøker på biblioteket.
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Uten tvil lesebrett. Jeg kan ikke klare meg uten min Kindle. Den kan tas med hvor som helst, selv en liten veske (jeg kjøper ikke veske uten at det er plass til Kindle). Den er mye lettere å holde, og hvis man ligger og leser så er ikke nettbrett et alternativ. Og så er det jo skjermen. Den matte skjermen på en Paperwhite er så utrolig god kontra en mobil- og nettbrettskjerm selv med tilpasningsmodus synes jeg. Lagringsmessig så er ikke det problem på Kindle i hvertfall. Jeg har vel 260 bøker eller noe sånt på Kindle'n pr nå.
![]() |
![]() |
#13 |
Semiaktiv
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Batterikapasiteten er også en stor fordel med Kindle sammenlignet med nettbrett.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Men stemmer det at man ikke kan lese lånte e-bøker fra biblioteket på en Kindle? Kan jeg legge over e-bøkene jeg har kjøpt på Ark og sånn da?
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Jeg har ikke prøvd biblioteket. Ark har et eget valg i din "bokhylle" der, som heter "send til Kindle". Kindlen har en egen e-postadresse som du legger inn i Ark-appen.
![]() |
#16 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det går iallefall ikke fra mitt bibliotek. (Som bruker appen bookbites.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Kindle er strålende om du kun kjøper bøker og da helst på Amazon. Det er enda ikke et fullgodt nettbrett som kan kjøre appen BookBites, som du trenger for å låne bøker på biblioteket.
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Kontrollspørsmålet er: Blir du sliten av å lese på opplyst skjerm? Og klarer du la vere å la deg distrahere av alt det andre du kan bruke eit nettbrett til? Dette er i alle fall mine to hovudgrunnar til å lese på lesebrett.
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nettbrett eller lesebrett?Fordelen med kindle er at den heller ikke blir utdatert på samme måte som et nettbrett. Høvdingen bruker fremdeles min første kindle som er rundt 15 å gammel helt uten problem. Du kan fint kjøpe en brukt paperwhite rimelig, og lese poden i mange, mange år.
![]() |
|
|