|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Granka i vinterTror dere det er noe mulighet å reise til Granka i vinter? Slutten av januar eller i februar? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Granka i vinterEn niese er der nå. Det er påbudt med munnbind så vidt jeg forstår. Smitten øker der også. Tester du positivt må du jo isolere deg tenker jeg.
05 og 08 Sist redigert av millact : 04-01-22 kl 08:46. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Granka i vinterJeg har i hvert fall ganske mange bekjente på sosiale medier som har vært på diverse Kanariøyer nå i jula.
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Granka i vinterDet blir i så tilfelle ego trip og mulighet for å ha karantene på hytte når jeg kommer hjem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Granka i vinterTror dere virkelig at det overveies å gjeninnføre karantene? Det håper jeg virkelig ikke |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Granka i vinterJeg kjenner en pensjonistdame som bor halve året på Granca. Hun kom hjem i jula og pratet med henne om hvordan det var der nå. Hun sa at det er maske overalt utenom når man sitter rolig. Hun synes det er helt greit da.
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Granka i vinterDu kan holde deg oppdatert på re-Open EU. Det som er sikkert er at det er usikkert. Kan bli endringer, forsinkelser, køer og karantene.
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Granka i vinterTakk for mange svar. Har mulighet til å bestille billett rett opp mot eventuell avreise. Men lurte egentlig mest på km jeg kan begynne å glede meg til tur eller ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Granka i vinterJeg hadde ikke reist, for utrygt om man blir syk. Kjenner en familie med store barn som er der nå (på overtid), tre er foreløpig smittet (alle er fullvaksinerte og en har også hatt korona før.).
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Granka i vinterPappa bor på en av øyene, han melder om eksplosiv smitte siste ukene, særlig på Gran Canaria. Det er munnbindpåbud også utendørs, og restriksjoner alle steder. Sjekk canariajournalen, der står det oppdaterte smittetall. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Granka i vinterJa det å få smitte der nede er noe jeg er redd for. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Granka i vinterJeg vil anta at det utover vil bli mer og mer smitte der og i resten av Europa.
|
|
|
#13 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Granka i vinter
Flere fra taekwondo klubben min er på treningsleir der nå..
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ikke jeg heller.
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Granka i vinterJeg hadde ikke reist, mest fordi jeg absolutt ikke ville kost meg på ferie med mye restriksjoner. Jeg ville også vært stresset for å dra med smitte hjem.
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Granka i vinterJeg hadde ikke reist, og i alle fall ikke før vi både her og der så slutten på omikron-bølgen vi nå er i starten på. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Stiv
|
Sv: Granka i vinterVi har akkurat kommet hjem fra Tenerife. Vi bestilte turen tidlig i høst da smitten var lavere, og vi reiste under tvil. Ting har gått bedre enn fryktet. Munnbindpåbud på butikk og når man går inn på restaurant, samt når man beveget seg i bassengområdet, men ikke når man ligger på solsengen. Begrenset kapasitet på restauranter og ved bassenget. Det mest utrygge var selve flyturen, der man sitter lenge tett på fremmede mennesker.
|
|
|
|
#18 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Nettopp dette ville vært avgjørende for meg. Når jeg drar på ferie, er det å glede seg en veldig stor del av ferien. I den situasjonen som vi er i nå, er det såpass stor fare for endringer at jeg ikke hadde vært sikker på om det kom til å bli noe av, ergo hadde jeg ikke kunnet glede meg (tvert imot, jeg hadde vært bekymret i stedet), så da hadde jeg droppet det, evt. tatt en tur på sparket. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Granka i vinterVi skulle ha vært der i jula, men valgte å avlyse. Litt mye usikkerhet, både om hva som kunne skje der og hva som skjer når man kommer hjem igjen. Men jeg tror det kan gå fint. Hvordan er plassen du bor? I tilfelle det stenger ned ville det være OK for meg om man bodde OK et sted hvor man kan ha en fin ferie selv om det er ganske nedstengt.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Granka i vinterJeg hadde sikkert reist, men jeg er av typen som kun forholder meg til anbefalingene og ikke tolker ting strengere enn det.
|
|
![]() |
|
|