|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sommeropplevelse med 12-åring?Altså. Da eldstemann ble 12 år, så fikk han tur til Sykkel-VM i Bergen sammen med faren. I år blir yngstemann 12 år, og da er tanken at det er hans og min tur til å finne på noe litt ekstraordinært. Men hva?!
![]() |
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Hva med en sånn via ferrata-tur? Eller overnatting i en tretopphytte?
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Voss kanskje? Vindtunell og rafting?
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Gode forslag! Via ferrata tror jeg virkelig han hadde likt! Mer i tvil om rafting, dessverre. Jeg hadde elsket det, men han liker ikke fart og spenning av den typen. Det er derfor fornøyelsesparker utgår.
![]() |
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?
Vindtunell og terrengsykling da kanskje? Ny gondol på Voss også som gjøre fjellturer veldig tilgjengelig
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Sykler han, eller er det bare storebroren? Jeg har et søskenbarn på Sandnes med syklende barn, og ser at de bruker å være i Trysil på somrene og sykle i et eller annet anlegg der. De sykler i naturen, men det er tilrettelagt på et eller annet vis.
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?I fjor var jeg og barna i sølvgruvene i Kongsberg, det likte de godt. Kan kombineres med badeland i Bø og Blaafarveverket med koboltgruver, og sikkert bra overnatting ett eller annet sted. Innom Rjukan og Gaustatoppen på veien? Drammen er blitt en veldig flott by.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Han sykler, ja. Men jeg gjør helst ikke!
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
Bil,
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Vi oppdaget sykkelmulighetene på Geilo i fjor sommer. Mellomste, var 13, og fikk en dag med sykkel i bakken (jeg satt i bunnen og leste bok). De andre krosset rundt i pump-tracken. Men det er gjerne gøyest dersom man er to som kan krosse rundt da.
![]() |
#13 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Gaustatoppen? Ta banen opp og gå ned, f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Evje? Klatring etc.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Voss er nok lettest om jeg kjører, ja…
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Er han historieinteresserte? Tur til Vemork Industrimuseum/tungtvannsmuseet i Rjukan kan kombineres med Gaustadtoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Min daværende 9-åring syntes at Vemork var ganske gøy. Og så ble han veldig begeistret for rundtstykkene på Mathuset Eyde. Han spør stadig når vi skal tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Jeg syns Rjukan var en veldig hyggelig, og pen liten by. Vemork var kult, vi så Kampen om tungtvannet først, og gikk for en guidet tur. Da fikk man litt mer ut av det enn bare store fabrikkhaller.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sommeropplevelse med 12-åring?Ja, Rjukan og alt der er flott. Dere kan jo kjøre via Setesdalen og Sirdalen, vel?
![]() |
|
|