|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJa, det må dere.
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJeg er i gang! Men synes det kan være vanskelig å forstå engelsken, og noen ganger sliter jeg med å henge med på navnene. Men altså, så utrolig frustrerende og rar sak.
![]() |
#3 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denÅh, ja, den er på lista! Elsker Brian Reed.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denVeldig rar sak. Og helt utrolig hvilke proposjoner den tok!
![]() |
#5 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denHar begynt.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJeg er bare på episode 5. For en rollercoaster! Og det er helt vilt hvor ulikt perspektiv folk kan ha på samme sak!
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJeg er også på episode 5 Poly, det er også interessant å følge med på kjemien på de to journalistene. En erfaren, og en litt ferskere, med flere og sterkere følelser i spill. Men jeg skjønner jo at man kan bli provosert av å oppleve at folk snakker i sirkler og gåter.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJeg syns episode 6, var det vel, kom inn på noe veldig interessant om det med "objektivitet". Mange svarte journalister som skriver om BLM har blitt møtt med at de ikke er journalister, men aktivister, at de er for sinte, og at det er viktig at man skriver "objektivt". De har blant annet respondert med en egen svartnyhetskanal, BNC. Og protesterer på at det som regnes som "objektivt" skal være fra et hvitt ståsted, samme hvor "liberalt" og "anti-rasistisk" det er.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJa, jeg syns det er veldig interessant. For det er veldig lett å si at man må være objektiv og nøytral når man ikke er den som føler urett på kroppen.
![]() |
#12 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJeg sliter så veldig med å forstå alt. Trodde jeg var oppegående i engelsk, men den gang ei. Det går for fort og med for mye dialekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denBanana: Heldigvis snakker de om de samme sakene om og om igjen. Jeg forstår stort sett dialekter, men det blir vrient når det er så mange ulike aksenter og dialekter å holde styr på, må liksom vri om hjernen for å høre etter de riktige tingene (får respekt for de som skal lære seg norsk...). Når det er mange navn som nevnes, så blir det enda litt mer utfordrende. Særlig gjelder det navn som jeg ikke kjenner fra før, til å begynne med blir jo det bare lyder.
![]() |
#14 |
Boler'o?
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denHar hørt ferdig og synes det var en utrolig interessant sak. Jeg ble ganske sjokkert over å høre det de sa om den britiske tabloidpressen og deres fokus på negative saker mot muslimer, hvor mye og hvor negativt og hvordan de sammenliknet det med omtalen av jødene i Nazi-Tyskland.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denAt de to podkastjournalistene sammenliknet det med omtaler av jøder? Jeg husker ikke helt den biten der.
![]() |
#16 |
Boler'o?
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denJeg mener det var et lite "avsnitt" der de snakket om hvordan den britisk pressen vinklet artikler mot muslimer ja. Og at det ble sammenliknet med propaganda mot jøder ja. Husker ikke hvilken episode det var.
![]() |
#17 |
Boler'o?
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denHåhå, takket være denne tråden hadde jeg hørt podcast en før den ble anbefalt på aftenpodden!
![]() |
#18 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denTakk for denne anbefalingen. Tror aldri jeg har vært så hekta på en serie-podkast før. Episode 7 nå. Skal mene noe når jeg har hørt ferdig. Mannen har fått beskjed om å høre han også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denNå er jeg endelig i gang, jeg også. Utrolig fascinerende historie, og (ikke uventet) drivende godt fortalt! Jeg har ikke kommet så veldig langt enda, men skjønner at det blir mye twists and turns. Akkurat nå hører jeg om hun rektoren som angivelig drev og fabrikkerte oppsigelser. Altså, hva i alle dager skjedde der?
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om denÅ, nå kom jeg på at jeg skulle inn og anbefale The Guardians reprise av sin podcast long read fra 2017: https://www.theguardian.com/news/aud...chools-podcast
![]() |
|
|