Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøre Ålesund-Voss nå

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-22, 00:00   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kjøre Ålesund-Voss nå

Jeg skal til Voss i morgen. Det er veier jeg ikke er vant til å kjøre, så jeg er veldig usikker på hvilken rute som er best å ta nå på verste snøvinteren. Blant annet er Frudalstunnelen stengt, ikke sikkert den åpner i tide for meg.

Er det noen som er mer veikjent enn meg som kan hjelpe meg å velge riktig rute?

Om Stryn? Eller Sandane? Førde?? Det er jo pokker så mange muligheter.

(Og ja, jeg bruker vegvesen.no for å planlegge, men ønsker gjerne tilleggsinfo fra ekte mennesker.)

Gammel 11-02-22, 00:15   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøre Ålesund-Voss nå

Sidan Vikafjellet også er stengt ville eg køyrt om Førde og tatt ferga over Sognefjorden frå Lavik. Og så om Åsane / Arna og videre til Voss derifrå.
Beste rute frå Ålesund til Førde er eg ikkje 100% sikker på, men kanskje like greit å følge E39 heile vegen?

Gammel 11-02-22, 00:28   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det ser ut for at det blir beste ruta, ja. Må bare bestemme meg for om det skal bli kaffe på Stryn eller Nordfjordeid. Mye mulig det beste er å følge E39.

Gammel 11-02-22, 08:10   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ville kjørt langs kysten ja. Kjenner en som skulle kjøre fra Eid i går, som nå sitter fast i Lærdal. Er mange stengte veier på grunn av snø, og snørasfare

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 08:13   #5
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du må stoppe på Minibakeriet på Nordfjordeid. Den slår alt i Stryn! Altså hvis veien er trygg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-22, 11:27   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Liker best E39 ned gjennom der, selv om det er noen år siden jeg har kjørt der, men "ytre" er oftere tryggere vinterstid synes jeg. Og ikke så mye stengte veier.

Gammel 11-02-22, 11:39   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Du må stoppe på Minibakeriet på Nordfjordeid. Den slår alt i Stryn! Altså hvis veien er trygg.

Har hørt om Minibakeriet. Stopper nok på der. Takk for tips.

Rakk akkurat ferga i Volda, så det blir altså Nordfjordeid og så videre som dere anbefaler.

Takk for alle innspill. Kjente meg litt lost en stund når jeg måtte tenke plan B på en rute som er veldig ukjent for meg.

Gammel 11-02-22, 11:47   #8
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

God tur!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.