|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trenger man pass for reise til Island?Endelig skal reisen gå til Island for å besøke slekt, billetter ble kjøpt i går, vi reiser 26. mai. Men passet til datteren min er utgått og det er ikke mulig å bestille time for fornyelse på laang tid, eventuelt reise mange timer for å komme til en politistasjon med ledig kapasitet |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Ja, det var det jeg mente å huske, men hvilken annen legitimasjon enn nasjonalt ID-kort kan 12-åringen få, fins det bankkort med bilde lenger? Evt kan hun bruke utgått pass? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Jeg er ikke sikker på om det finnes noe gyldig. Vi strever med det samme, men fikk time 14 dager før avreise og krysser fingrene.
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Ser ut som barn må ha ID-kort eller pass for å reise utenlands, https://www.regjeringen.no/no/sub/ba...barn/id733017/
|
|
|
#8 |
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?
Men på samme side står det også: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Da høres det jo ut som det går bra? Og ville tatt med det utgåtte passet i tillegg. Just in case.
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Vi er i Østerrike nå. Rakk akkurat å få bestilt og hentet nye pass til ungene, og så er det INGEN som har sett på dem! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Høres ut som vi kan reise lell, men kommer til å følge med om det blir ledige timer framover, det blir trolig en tur til 'ekte' utland til høstferien, så pass må vi ha. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Fikk kapret en time på Stjørdal i slutten av mai her, til han som har pass som går ut i februar neste år. Eldste har bestilt time for noen uker siden og har i Trondheim om to uker.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Når bestilte du den timen? Skulle gjerne hatt på Stjørdal men ingen tilgjengelig ut året, legger de ut nye timer etterhvert? Fant kun på Steinkjer og Namsos.. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
I formiddag. Var kun én 27/5.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Da vi trengte nye pass i 2019, rett før ferien, løste jeg det ved å stille meg opp utenfor Trondheim politistasjon kl 7 om morgenen for drop in-time. Det fungerte fint. Vet ikke om den muligheten fortsatt finnes da, men verdt å sjekke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for reise til Island?De har ikke dropin i Trøndelag nå, men de legger ut nye timer hver uke.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Trenger man pass for reise til Island?Jeg klarte å ankomme Gardermoen med passet hjemme, og politiet ville ikke utstede nødpass hvis ikke flyselskapet insisterte. Og det gjorde de ikke. Så jeg fløy til Tyskland, bodde på flere forskjellige hoteller og deltok på en konferanse - uten noen gang å ha blitt spurt om pass.
|
|
|
|
#18 |
|
Truth is in the x-files
|
|
![]() |
|
|