Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Asia nå?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-22, 09:39   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Reise til Asia nå?

Vi lurer på en uke ferie etter påske.
Men så blir jeg usikker, planen var en uke i Asia, men mtp krigen blir jeg litt usikker. Vi ønsker oss en uke med god varme.
Hva tenker FP?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 09:42   #2
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise til Asia nå?

Jeg hadde ikke ønsket det, men det er meg.

Gammel 03-03-22, 10:00   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg hadde ikke ønsket det, men det er meg.

Samme her.

Gammel 03-03-22, 10:34   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det er vel også en del land i Asia som fremdeles har ganske mange koronarestriksjoner? Jeg tror jeg hadde reist et annet sted...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 10:36   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva med Kanariøyene? Aner ikke hvordan ståa er der med tanke på korona, men varmt er det nok.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 11:14   #6
Trixie

Trixie sin avatar

Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Restriksjonene er negativ pcr. Så det er litt kinkig ja.

Gammel 03-03-22, 12:09   #7
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det ikkje litt komplisert å komme seg til Asia med fly no? Må i såfall fly godt sør for Ukraina og unngå Syria i samme slengen. Og fly over Russland er også uaktuelt. Eg har ikkje flyskrekk, men vil helst ikkje fly nær krigssoner. Missiler har blitt skutt feil i det området der før!

Gammel 03-03-22, 12:55   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil heller ikke ut og fly. Både pga restriksjoner ift koronasmitte og krigen.

Gammel 03-03-22, 12:57   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde ikke reist til Asia.
Eller noen andre plasser.

Gammel 03-03-22, 13:29   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vanligvis mindre skeptisk enn flertallet, men jeg ville ikke reist til Asia nå. Både på grunn av korona og situasjonen med Ukraina/Russland.

Hvor varmt må dere ha det? Uka etter påske er man midt i april. Da vil det kunne være ganske behagelig rundt Middelhavet eller på Kanariøyene. Men kanskje ikke sommervarme.

Gammel 03-03-22, 13:55   #11
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er vanligvis mindre skeptisk enn flertallet, men jeg ville ikke reist til Asia nå. Både på grunn av korona og situasjonen med Ukraina/Russland.

Hvor varmt må dere ha det? Uka etter påske er man midt i april. Da vil det kunne være ganske behagelig rundt Middelhavet eller på Kanariøyene. Men kanskje ikke sommervarme.

Hadde reist til Costa del Sol i Spania. Ganske bra temp der da.

Gammel 03-03-22, 14:15   #12
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Nå er jo luftrommet over Russland stengt for enkel transit til Asia, så ville nok revurdert en slik tur i disse dager.
Hva med Kapp Verde? Eller kanariøyene? Ikke så eksotisk, men i allefall varme.

Ellers kan det meldes om at Malta har ca 25 grader i disse dager, så kanskje det kan være et alternativ i april?

Gammel 03-03-22, 15:44   #13
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Vi vil ha bikinivarme.
Innser at Asia nok ryker.

Gammel 03-03-22, 16:42   #14
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på Gran Canaria i mars, og det var mer enn varmt nok. Nå er ikke det den mest spennende plassen, ihvertfall ikke Puerto Rico der vi var. Men La Gomera virker som en flott øy.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 17:36   #15
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Hva med Barcelona i april? Avreise søndag 17.

Gammel 03-03-22, 18:13   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Azorene?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 18:22   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Jeg har vært i Barcelona i midten av mars. Da gikk vi tidvis i t-skjorte på dagen, men på kvelden trengte vi en tynn jakke.

Det er ikke sikkert dere vil kunne ligge timesvis på stranda, men Barcelona har jo så mye annet å by på. Jeg synes det høres vidunderlig ut.

Gammel 03-03-22, 18:33   #18
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Sikkert deilig!

Gammel 03-03-22, 22:39   #19
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært på Kanariøyene i mars og det var greit nok varmt. Kaldt i vannet både på stranden og i hotellvassenget.

Har også besøkt Spania endel ganger i påsken, og stort sett har det vært varmt nok til bikini i Hagen ved bassenget. Vannet i bassenget har vært 20-21 grader, så man kan bade om man vil. Vi har også vært på stranden noen av dagene, men ikke hver dag. Min erfaring er at costa blanca er varmere om vinterhalvåret enn soste del Sol.

Gammel 04-03-22, 10:13   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Har også besøkt Spania endel ganger i påsken, og stort sett har det vært varmt nok til bikini i Hagen ved bassenget. Vannet i bassenget har vært 20-21 grader, så man kan bade om man vil. Vi har også vært på stranden noen av dagene, men ikke hver dag. Min erfaring er at costa blanca er varmere om vinterhalvåret enn soste del Sol.

Det har du nok rett i. Vi har også vært i Spania (Costa del Sol) i påsken mange ganger. Stort sett fint vær, men sjelden knallvarmt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.