|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?En ting er at man er urolig for hva Putin kan finne på å gjøre.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kringen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja, definitivt! Jeg bekymrer meg mest av alt for krigen og dens herjinger, men også for hva det vil ha å si for resten av Europa.
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Kringen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Kringen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja. Såpass mye at det påvirker hverdagen i stor grad. Vi lever i en form for limbo nå. Gården går i minus hver eneste måned og vi vet ikke hva vi skal gjøre. Jeg har vært på både TINE og faglag for vi driver en produksjon som er svært «langtids». Valg vi gjør nå får ofte ikke konsekvenser før om 2-3 år.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Jeg er bekymret. Den hverdagen vi kjenner og er vant til, kommer aldri tilbake igjen. To år med pandemi har satt sine spor, men ringvirkningene av denne krigen kommer til å prege oss resten av våre liv. Selv om krigen skulle ta slutt i dag, vil ødeleggelsene være så store at verdensbalansen vil være forrykket, både økonomisk, politisk og sosialt. Vi kommer til å leve i skyggen av en storkrig, hvis da ikke Putin lukker øyne og ører og trykker på den store knappen for å vise hvor mektig han er.
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Jeg er så heldig og priviligert at jeg ikke er personlig bekymret for økt rente og økte priser. Vi kan stramme inn på endel av forbruket vårt og likevel betjene gjeld og økt rente. Men det betyr ikke at jeg ikke er bekymret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja, det er klart jeg er bekymret, men som Milfrid orker jeg ikke å tenke på det, så jeg klamrer meg heller fast til lyspunktene.
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 17-03-22 kl 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
Jeg kan egentlig signere Heilo, her - jeg er så heldig at jeg slipper å være bekymret for meg og mine sånn personlig.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja jeg er bekymret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
koko
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Jeg er bekymret samtidig som jeg er så kokt i hodet og utmattet at jeg ikke helt greier ta innover meg hva som skjer.
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Jeg er bekymret. For menneskene som nå skal stable nye liv på beina, enten det er her eller der. Bekymret for hva som skjer med russere på sikt, det er ikke enkelt å være russer heller nå.
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
Jeg vil også klemme på Floksa!
![]() |
#14 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja, og selvsagt mest for virkningene for de som berøres hardt og direkte av krigen, men vi gikk senest i går en runde på lån spesielt og økonomi generelt, mest for å berolige oss selv med at vi har en del å gå på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi er også i denne heldige og privilegerte situasjonen. Men jeg bekymrer meg i bøtter og spann for mye annet.
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Veldig bekymret for tilgang på mat. Ikke for meg, personlig, jeg har råd til å betale overpris, men det vil jo bli mindre tilgang på mat, totalt sett.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja, det er jeg absolutt. Tatt opp lån og kjøpt leilighet; det virker som et dumt tidspunkt å gjøre det på (det ble gjort bestemt i høst, før alt dette startet). Bekymrer meg for jobben, hvordan de økte fraktprisene og råvareprisene vil påvirker oss der og om det blir endringer. Tenker på min russiske kollega som får hele livet sitt endret nå.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Ja. Jeg er veldig bekymret for global matvaremangel (selvfølgelig, det kastes jo fortsatt VILLE mengder mat), hvordan mennesker i ressursknappe områder som allerede er klimarammet må migrere, hvordan økt migrasjon fører til økt nasjonalisme, kombinert med senket levestandard i vestlige land, og at det gir spillerom for sånne som Steve Bannon og Rapaport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?Jeg har vært bekymret for verden veldig, veldig lenge, og er ikke egentlig noe mer bekymret nå enn jeg var. Mulig det ikke går an å bli mer bekymret.
![]() |
![]() |
|
|