|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Datteren skal reise til England med bestevenninnen og faren hennes, som er engelsk. Hva trenger vi å tenke på ift. dokumentasjon/fullmakt? Er det noen som har erfaring på området?
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Mine har reist alene til England et par ganger, og da har de hatt med en fullmakt fra meg. Men det har hendt at farfar har fått masse spørsmål fra passkontrollen allikevel.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Jeg fikk en mal på en sånn fullmakt fra Torsk, tror jeg. Kan sende den til deg om du vil.
![]() |
#4 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?
Tusen takk! Jeg sender mailadresse på PM.
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Jeg fant en fullmakt på nett. Fungerte fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Ja, fullmakt er kjempeviktig. Da storebror skulle til England for noen år tilbake med klassen, hadde ingen tenkt på dette, og det var mange ungdommer som sto lenge i passkontrollen mens man ringte hjem til foreldrene. Jeg tror (og håper) at vi var blant de som hadde kommet på det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Noterer ivrig.
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Sønnen min reiser på ferie med vennefamilie til sommeren.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
Interessant. Det har jeg ikke tenkt over før. Snuppa har reist alene med fly til utlandet. Da reiste hun helt alene. Jeg har aldri tenkt over at hun skulle trenge noen dokumentasjon da. Hun reiste alene til Kreta da hun var 14 og hun skal reise alene hjem fra Italia i sommer.
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har sendt med arvingen når hun reiste alene. Hun fikk ikke bruk for den da.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Jeg satt på Gardermoen og nøt et glass vin etter å ha sendt avgårde guttungen til England da han var 16. Plutselig ble jeg oppringt av politiet som ville vite hvem de snakket med og om jeg "hadde noen på flyplassen som skulle reise utenlands". Jeg kunne bekrefte det og sa at jeg fortsatt var på området, så jeg kunne komme og signere på ev. papirer, men de sa det var greit. Men vi sørget for fullmakt til hjemturen, vi torde ikke annet.
![]() |
#12 |
heimføing
|
Min daværende 16-17-åring reiste sammen med en venninne og familie for par-tre år siden. To voksne + to tenåringer = fire ulike etternavn, det gikk helt fint. Tenkte aldri på fullmakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Barn (12) reiser til utlandet uten foreldre?Det kan gå fint, men det kan også gå ikke fint, og da er det skikkelig kjipt å være et lite barn med masse politi som vil ta deg i forvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|