Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Vokser tulipaner i vasen?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-22, 19:05   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vokser tulipaner i vasen?

Altså… Dette er muligens et idiotisk spørsmål, men jeg har nylig oppdaget at tulipanene mine vokser noe veldig mens de står i vasen. Og da mener jeg ikke at de strekker seg litt oppover, men at de faktisk blir veldig mye høyere.

Jeg oppdaget dette første gang for noen uker siden. Jeg hadde noen kvister i en vase, og så satte jeg en bukett tulipaner innimellom greinene. Jeg noterte meg at greinene var veldig mye høyere enn tulipanene og vurderte å kutte dem litt, men lot være. Etter bare et døgn var tulipanene blitt nesten like høye, og etter to-tre døgn var tulipanene høyere enn greinene!

Jeg har kjøpt flere tulipaner etter denne oppdagelsen, både på Rema 1000 og på i blomsterbutikk, og det er ingen forskjell. De vokser. Mye.

Er dette noe alle vet? Er det helt vanlig at tulipaner oppfører seg sånn i vase? Kan ikke huske å ha opplevd dette før, og jeg har ikke erfart at andre avskårne blomster vokser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.