|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Vi lever i en fri verden og folk gjør selvfølgelig som de vil. Men fins det en omforent oppfatning av når det er penest med sort strømpebukse + sorte pumps/ stilletter og når der er penest med nude stømpebulse og nude pumps/ stilletter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Konfirmasjon og dåp på våren: nude stømpis, ellers sort. Sånn cirka lever jeg som aldri har brune nok legger før i juli. Dåp og annet «høytidelig» andre årstider er også forøvrig sort.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Nb. Har bare sorte pensko med hæl.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg bruker stort sett bare sorte strømpebukser - hele året. Årsaken er at de kan kjøpes litt tykkere slik at de varer lenger. (Ja, jeg er økonom.) Jeg kjøper nesten ikke "klær", men det blir en del strømpebukser på et år.
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg bruker nude stort sett hele året til pene kjoler. Men har sorte pumps fordi de jeg har er så gode å gå i, spesielt om kjolen er i mørkere farger. Om de finnes i nude burde jeg kjøpt et par der også. Om sommeren er det bare legger og sandaler. Ca. jeg blir fort brun.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Hvorvidt jeg har svarte eller nude strømpebukser avhenger hovedsaklig av fargen på kjole/skjørt; nude til lyse klær, svarte til mørkere klær (uten at jeg kan si nøyaktig hvor grensen mellom lys/mørk går
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Bruker stort sett bare nude når jeg har kjole/skjørt. Sort til bunad og evt på vinter hvis det er kaldt, da bruker jeg gjerne tykke, sorte strømpebukser. Mtp sko så har jeg alle slags farger på skoene til nude strømpebukse, men stort sett bare sorte sko til sorte strømpebukser.
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Svart fra oktober og ut april. Nude til alle sommerkjoler.
![]() |
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Kun svart, aldri nude. Kan jeg ikke ha bare ben blir det svart. 20 denier på våren og tidlig høst, 50 eller mer sen høst og vinterstid.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg bruker nude strømpebukse og svarte stiletter omtrent alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?
+ 1 her, men ikke joggesko. Går mest på vær og årstid for meg. Lyse kjoler/skjørt = vår, sommer og lys strømpebukse og sko
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg liker ikke 20 denier svart, så jeg bruker alltid nude i sommerhalvåret når 50 denier blir for varmt. Og selvsagt bare legger når det er vær til det. Kan også finne på å bruke nude i vinterhalvåret til ekstra pyntede kjoler (typisk fordi fargen på kjolen passer bedre til nude eller fordi jeg vil at skoene skal synes bedre). De aller fleste skoene mine er svarte, for øvrig. Den dag kjem aldri at jeg kjøper nude pumps.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg vil si at det kommer an på antrekket ellers for min del. I år har jeg kjøpt en lys blå vårkjole til konfirmasjon og 17 mai og tenker å ha nude strømpebukse til. Dersom jeg bruker mørkere antrek velger jeg sort strømpebukse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg går aldri i tynne sorte strømper. Har alltid synes det ser rart ut, men bruker tykke sorte strømpebukser på vinterstid. Slike som ikke er transparente. Så altså alltid nude tynne strømper. Jeg har ikke nude pumps, og har ikke tenkt at jeg trenger det.
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?
Det er nok derfor jeg ikke bruker denier 20 i svart. Jeg synes ikke transparent sort er så pent.
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Når bruker man nude strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?Jeg bruer tykke sorte (aldri tynne sorte) når det er for kaldt til å gå uten strømpebukse, gjerne sammen med litt røffe sko. Jeg bruker aldri nude, foretrekker bare legger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg foretrekker alltid matt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Kanskje lettere å svare hvis du sier litt mer om hvordan resten av antrekket er?
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Når bruker man nide strømpebukse og sko, og når bruker man sort +sorte pumps?
Dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|