Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Regnet har tatt innersvingen på meg - tips til barneferie i sola?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 08:57   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnet har tatt innersvingen på meg - tips til barneferie i sola?

Jeg har ingen erfaring med sydenreiser.
Mannen og jeg har stort sett alltid reist på storbyturer.

Men nå har jeg plutselig fått en lengsel etter en uke eller to i sola, for jeg orker ikke tanken på å gå vinteren i møte med så få soltimer på lager etter sommeren.

Men jeg har ikke peil på hvor det er hyggelig å dra med to små barn.

Og muligheten er vel stor for at det ikke er så mye å velge blant heller, når vi må reise i forbindelse med høstferien.

Men uavhngig av det - noen erfarne sol&strand reisende som kan gi gode råd om reisemål?

Jeg foretrekker at det er en liten by i nærheten og at det også er noe annet å finne på enn å bare være på stranda.

Tips mottas med stor takk!

Gammel 15-08-07, 09:47   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnet har tatt innersvingen på meg - tips til barneferie i sola?

Jeg er veldig glad i de greske øyene jeg da.
Gå inn på ferieverden.no eller solfaktor.no så får du opp ledige reiser fra forskjellige reiseoperatører.

God tur.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:55   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig fint i Hellas i september, synes jeg. Passe varmt, ikke så mye folk, lett å bo fint for en billig penge. Hva med Naxos? Naxos by er fin, og så er det masse flotte strender nedover kysten.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:58   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er veldig fint i Hellas i september, synes jeg. Passe varmt, ikke så mye folk, lett å bo fint for en billig penge. Hva med Naxos? Naxos by er fin, og så er det masse flotte strender nedover kysten.

Naxos er veldig fin øy, men det går vel ikke direkte fly dit tror jeg. Men absolutt og anbefale allikevel. Der kan dere gjerne finne en plass helt for dere selv på stranda.

Korfu er også en fin øy. Grønn og frodig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:05   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går rutefly til Naxos (fra Athen), men ikke charter. Men det er ingen lang båttur fra f.eks. Santorini (det er vel det vanlige om man bestiller charter til Naxos). Hurtigbåt fra Pireus går også kjapt.

Gammel 15-08-07, 10:06   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Sifnos er også en vakker og variert øy.

Gammel 15-08-07, 10:51   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri vært i Hellas eller øyene rundt - men absolutt alle er jo så fornøyd etter ferietur dit!

Jeg skal sjekke litt rundt, og spesielt mtp de stedene dere nevner.

Er det noen steder på de greske øyene som ikke er å anbefale? Og som evt. passer dårlig for små barn?

Gammel 22-08-07, 10:06   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger meg med på tråden. Vi skal dra en eller annen plass på slutten av september.

Det skal være nært til strand - og sentrum (altså: hotellkompleks 4 km fra sentrum orker jeg ikke)
Det skal være langgrunn strand - gjerne sandstrand i tillegg.

Vi skal ha med oss mamma'n min og kjæresten hennes (prinsens store helt her i livet), så vi går for tradisjonell charter...Jeg skal legge ut linker om jeg finner noe interessant.

Gammel 22-08-07, 10:29   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er det noen steder på de greske øyene som ikke er å anbefale? Og som evt. passer dårlig for små barn?

Jeg skulle ikke ha dratt til Rhodos.

Sjekk bare opp hvor lang reisetiden blir totalt, spesielt om dere bare skal være borte en uke. Om man reiser charter så pleier det ofte å bli en del forsinkelser også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 11:07   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vil også til syden. :drømmermegbort:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.