Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 09:57   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.461
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Jeg kjøpte Lexington sengetøy (dynetrekk og laken) på salg til halv pris, likevel koster jo dette en halv formue, og det er verdt hver krone. Men dere som har hatt slikt sengetøy en stund, hvordan vasker og tørker dere det? Det er jo fristende å tromle det, men det er sikkert ikke så lurt, eller ?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:01   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man ha investert i godt og dyrt sengetøy ...

Hvis jeg hadde hatt sengklær som kostet en halv formue ville jeg nok hengt det pent på tørkesnora og strøket det etterpå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:01   #3
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man ha investert i godt og dyrt sengetøy ...

Kan du ikke bare følge vaskeannvisningen?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:52   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Jeg vasker Lexington-sengetøy på 60 grader og hiver det i tørketrommelen. Det har jeg gjort i 9 år nå og de er like fine ! Kvalitet, vettu !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:57   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Hva står det på vaskelappen?

Vi har Marimekkosengtøy til det jeg karakteriserer som en halv formue. Det vaskes på 60 grader og tromles. Jeg har aldri vært så utrolig fornøyd med sengtøy før (har hatt det i 3 år nå) og vurderer å bruke en halv formue til på et sett til.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:19   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Enig med scilla. Kvalitet funger i trommelen!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:44   #7
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Hvor mye er en halv formue?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:45   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Tromler alt, jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:47   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Jeg ble forbannet over at mitt Lex-sett begynte å få morkne knapper. Men hey, hva annet kan en egentlig forvente på 90 grader?

Og ja, jeg tromler. Og settet som ikke har vært på 90 grader (ennå) har fine knapper.

En formue er 2500kr for 2 dynetrekk og 2 puter på halv pris.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:47   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Skikkelige varer tåler 60 grader og tromling.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:49   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Jeg ruller alt sengetøy. Jeg tørker det enten litt på snora først eller tromler det bittelitt eller bare ruller det tørt og tørker det ferdig i tørkeskap. Sengetøyet blir helt nyyyydelig! Og tar veldig liten plass i skapet.

(Jeg og jeg. Mannen ruller duker og sengetøy. Men jeg har lært ham det. )

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:51   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Ja, for vi har alle vaskerom utstyrt med rulle.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 23:04   #13
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

En formue er 2500kr for 2 dynetrekk og 2 puter på halv pris.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 23:07   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for vi har alle vaskerom utstyrt med rulle.

Det har jeg

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 12:22   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for vi har alle vaskerom utstyrt med rulle.

Borettslagets gleder!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 12:40   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Jeg vasker alt sengetøy på 90 grader og tromler det etterpå. Vi fikk dyrt sengetøy i bryllupsgave for seks år siden og det er like fint den dag i dag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:26   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

En formue er 2500kr for 2 dynetrekk og 2 puter på halv pris.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:37   #18
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Vi har en del relativt dyrt sengetøy. (Mille Notti) Det tromles, men dessverre har jeg opplevd at knappene har en tendens til å bli deformert. Bortsett fra det holder det seg helt perfekt.

Svigermor hadde ikke tromlet om det stod om livet, og har selvfølgelig ikke deformerte knapper.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 20:47   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for vi har alle vaskerom utstyrt med rulle.

Ja, selvfølgelig. Og så har vi tørkerom ved siden av vaskerommet i kjelleren vår. Svigerbesteforeldrene visste hva de gjorde da de planla huset

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 20:59   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man har investert i godt og dyrt sengetøy ...

Mine Lex-sett har ikke opplevd sterkere sengescener enn 60 grader kunne få bukt med. Jeg tørketromler, og strekker dem straks jeg tar dem ut. Da er de så og si krøllfrie!

Har jeg tid stryker jeg dem. Det er det ENESTE jeg stryker i hele verden - det kan gjøres mens man ser på TV nemlig. Og så blir de som SILKE. Men det gjør jeg ikke med flanells-settene mine jeg bruker når det er vinterkaldt; de bare tromler jeg.

Jeg har et par i sånn "krøllete shabby chic" stil med duse blomster på. De skal tromle/romtørkes til de er halvtørre og så tørkes ferdig tvinnet stramt med knute på. Når jeg ikke får tid til det så bare tar jeg dem i trommelen til de er skaptørre og lar dem tørke ferdig der etterpå. For akkurat de settene SKAL jo være litt rufsete og krøllete.

Kif: Det var veldig dyrt??? :undre: Noen av settene ligger på ca 1400 pr dynetrekk og 350 pr putetrekk - full pris.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no