Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Rimelig og praktisk regnbukse?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-22, 14:49   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Rimelig og praktisk regnbukse?

Jeg må ha ny regnbukse, og trenger hjelp.

Jeg går ALDRI lange turer i vanntette klær, og definitivt ikke bukser, fordi jeg blir fort klam. Det jeg trenger er derfor en regnbukse jeg bare kan trekke utenpå en vanlig, ikke-vanntett turbukse, når det plutselig blir helt krise. Jeg trenger derfor ikke legge masse penger i en som er superfancy og teknisk, med dyre pustende membraner etc, den trenger ikke engang se bra ut, men den må være praktisk, lett å ta av og på, også med sko, og holde meg tørr så lenge det er nødvendig.

De viktigste kriteriene er derfor dette:
HELT vanntett.
Vid nok til å kunne trekkes over vanlig turbukse.
Glidelås e.l. nederst i bena, slik at den kan tas på over fjellsko.
Justeringsmuligheter i livet (belte skjer ikke).

Mindre viktig, men også ønskelig:
Lufting (altså glidelås lenger oppe på lårene).
Lommer.
Tar liten plass i sekken.

Hittil har jeg bare funnet dyre, fancy, tekniske skallbukser, som har glidelås nederst i bena. Enklere, mer rene regnbukser har bare stramming med borrelås, knapp eller strikk nederst, men ingen åpning, og kan ikke tas på over sko. I alle fall ikke mine sko, i str 41, med grov såle. Og jeg nekter å stå midt i skogen i regnvær og ta av meg skoa for å få på meg regnbukse.

Hvis jeg ikke finner en får det bare bli en dyr fancy skallbukse likevel (som nesten ikke vil bli brukt), men har et håp om at noen her har gode tips ...

Sist redigert av My : 08-06-22 kl 14:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.