Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-22, 22:15   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Jeg skal ha tre venner hit på bobler og afternoon tea på lørdag. Sandwichene blir agurk/smøreost/urter, roastbeef og creme fraîche med pepperrot, eggesalat. Altså ganske klassisk, men uten laks for det liker jeg ikke noe særlig. Det blir scones med lemen curd, syltetøy og clotted cream. Kakedelen har jeg ikke landet helt, men det blir ikke mange ulike petit fours. Det har jeg ikke tid til. Svigerinnen min har laget fine rosa makroner til meg og tenker jeg må ha noe sjokolade i tillegg. Usikker på hva. Har tenkt på sjokoladepannacotta i espressokopper f.eks, men kanskje for kremere etter alt det andre? Forslag?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-22, 22:30   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Afternoon tea- trenger noe med sjokolade. Tips?

En venninne og jeg var på afternoon tea her i byen på lørdag. Vi fikk da små brownies, noe blåbærgreier og ostekake med sitron.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-22, 22:34   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea- trenger noe med sjokolade. Tips?

Hjemmelaget brownies i små munnfull-biter ville jeg gått for

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-22, 23:50   #4
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Afternoon tea- trenger noe med sjokolade. Tips?

Sjokoladepannacotta i espressokopper høres bra ut.

Men HVOR får du tak i clotted cream?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-22, 23:53   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Afternoon tea- trenger noe med sjokolade. Tips?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Sjokoladepannacotta i espressokopper høres bra ut.

Men HVOR får du tak i clotted cream?

Lager sjæl!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-22, 23:55   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea- trenger noe med sjokolade. Tips?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Sjokoladepannacotta i espressokopper høres bra ut.

Men HVOR får du tak i clotted cream?

A.C Perch har

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 07:24   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Høres fantastisk flott ut. Går det an å få tips til nettsted/link til oppskrifter?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 07:28   #8
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Enig i brownies, og så ville jeg hatt noe med frukt. Mini-pavlova?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 07:36   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Jeg bor i gokk så her tror jeg ikke jeg får kjøpt lemon curd en gang. Så må lage selv. Jeg lager scones og curd med oppskrift fra Det søte liv. Clotted cream finnes det mange oppskrifter på der ute. Her en en på norsk: https://www.matprat.no/oppskrifter/g...clotted-cream/

Det finnes mange oppskrifter og tips til sandwichene også, men jeg bare plukker det jeg liker best selv. Har fått servert cucumber sandwich med mynte i ostekremen så det tenker jeg at jeg skal prøve denne gangen. Når jeg har fått det servert ute så har det alltid vært noe røykalaks, men det liker jeg egentlig ikke. Får det ned, men når jeg skal lage selv så driter jeg jo i det. Fant oppskrift på after eight- trøfler i går. Kanskje det hadde vært noe?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 08:13   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Nå blir det kort varsel, men Perchs har nettbutikk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 10:04   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Trøfler hørtes veldig godt ut! Eller Sarah Bernhard? Kan fort bli mye mynte.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 10:27   #12
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Munnfullbrownies med en topp god sjokoladekrem.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 10:49   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Ingen kjeks til å dyppe i teen?

Er det noe som er typisk britisk så er det det, men nordmenn er kanskje ikke så vant med det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 11:03   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Jeg tror jeg ville kjøpt noe ferdig sjokoladekonfekt av en type og i tillegg bakt disse:
https://trinesmatblogg.no/recipe/sit...med-valmuefro/

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 12:01   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Kan dere legge til oppskrifter i denne tråden? Takk!

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 12:05   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Afternoon tea- trenger noe med sjokolade. Tips?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

A.C Perch har

Ja, men virkelig ikke god! Jeg kjøpte to glass derfra, de gikk i søpla etter en smak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 18:58   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Afternoon tea - trenger noe med sjokolade. Tips?

Synes det er helt ålreit å ha litt god sjokolade til.

Fikk de derre belgiske trøflene til Jacobs, den med karamell og havsalt, den var helt vilt god.

https://meny.no/varer/snacks-godteri...-7035620047152

Ellers synes jeg hjemmelagde romkugler/ punsjeboller er veldig godt. Gjerne lagd ikke altfor store. De kan også fryses, men da er det ålreit å fryse dem uten krymmel, og rulle dem i krymmel etter tining. Ellers blir de lett litt våte når de tines (gjør ingenting for smaken, da). Danskene kjøper ferdigkaker for å lage sine egne romkugler.

https://www.louisesmadblog.dk/romkugler/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no