Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Strømuttak Trondheimstoget

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-22, 07:41   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strømuttak Trondheimstoget

Er det strømuttak på alle plassene på Trondheimstoget? Jeg vurderer å ta meg en tur, men er avhengig avgå kunne jobbe.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 07:46   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

På Trondheim Torg antar jeg du tenker? Eller alle utestedene på Torget i Trondheim? Tviler på at noen av disse stedene tilrettelegger for at man skal sitte der og jobbe -men de har jo strøm....

Sånn ellers så ligger biblioteket ikke langt unna torget (Helt nederst i kongens gate)- så alternativt kan man sitte der og heller sjekke ut torget når man har pause?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 07:54   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Ja, det er strømuttak på toget. Utfordringen er at du ikke har dekning hele veien. Så du må kunne jobbe offline deler av tiden hvis du skal kunne være effektiv på hele reisen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 07:54   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Nei, jeg har akkurat kjørt fra Oslo til Trondheim med én stikkontakt på deling på hele toget.

Dette var SJ dagtidstog over Røros.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 07:57   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nei, jeg har akkurat kjørt fra Oslo til Trondheim med én stikkontakt på deling på hele toget.

Hæ? Og det var et helt vanlig tog?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 08:00   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hæ? Og det var et helt vanlig tog?

Et hauggammalt tog, rett og slett. Bord var det heller ikke.

Jeg har opplevd det før også, men da skulle jeg heldigvis ikke jobbe.

Nå har jeg også opplevd å ha helt vanlige tog med stikkontakter også, men tør ikke lenger gamble på det selv.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 08:18   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

haha - nå leste jeg (som dere sikkert forsto) TORGET.
Før var det sånn at om man valgte comfort hadde man stoler med stikkontakt tilgjengelig - jeg er helt sikker på at det ikke er på alle seter på toget oslo-Trondheim.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 08:34   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Det varierer. Tilfeldig om de kjører nytt eller gammelt togsett, i de nye er det uttak på hvert sete. Inntrykket mitt er at sjansen er større for nytt enn gammelt tog, da.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 08:37   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Et hauggammalt tog, rett og slett. Bord var det heller ikke.

Jeg har opplevd det før også, men da skulle jeg heldigvis ikke jobbe.

Nå har jeg også opplevd å ha helt vanlige tog med stikkontakter også, men tør ikke lenger gamble på det selv.

Det materiellet som egentlig skal kjøre på fjerntogstrekningene skal ha et visst komfortnivå - som f.eks. strømuttak. Men noen ganger setter de inn annet materiell - av forskjellige årsaker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 08:39   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Trondheimstoget fra Bodø har visst, i følge rapporter (ikke egen erfaring). Hvis det er det du skal ta.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 09:13   #11
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

haha - nå leste jeg (som dere sikkert forsto) TORGET.
Før var det sånn at om man valgte comfort hadde man stoler med stikkontakt tilgjengelig - jeg er helt sikker på at det ikke er på alle seter på toget oslo-Trondheim.

Det avhenger helt av togsettet de har fått. Jeg hadde comfort, men den fantes ikke.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 09:28   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Trondheimstoget fra Bodø har visst, i følge rapporter (ikke egen erfaring). Hvis det er det du skal ta.

Godt å vite.
Selv om jeg tok det for gitt egentlig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 09:32   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Det går mange tog til Trondheim, så svaret på spørsmålet ditt avhenger vel litt av hvor du reiser fra. Jeg pendler ganske fast mellom Oslo og Otta og det er stort sett uten unntak nyere tog der med stikkontakt på alle plasser. Dette er de samme togene som kjører Oslo-Trondheim over Dovre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 13:19   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømuttak Trondheimstoget

Takk for mange gode svar. På såpass kort varsel var det bare plass i vanlig vogn på vei fra Oslo til Trondheim, så sørover kunne jeg ha valgt Premium. Tjorven har argumentet som gjør at jeg må slå det fra meg. Akkurat nå jobber jeg med et oppdrag som krever nettilgang. Har jeg ikke det, får jeg ikke gjort noe særlig.

Jeg håper at jeg får tatt turen snart - Festningen parkrun på Trondheim frister veldig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no