|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Flyteknikerstreik og lockoutJeg vet godt at dette er «hvor langt er et tau»-spørsmål, men spør allikevel. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutVanskelig, men beredskapen påvirkes så snart flyene står pga manglende vedlikehold. Usikker på hvor mange dager det kan ta. Håper på få dager siden vi har planlagt flyreise til helgen.
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutBabcock ble ikke unntatt, så jeg antar tvungen lønnsnemnd kommer svært kjapt.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutDe styrer mot tvungen lønnsnemd raskt med dette. Tipper senest i morgen.
|
|
|
#6 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutTipper også det går maks en dag eller to, også overtar pilotstreiken. Den tror jeg faktisk kan vare noen dager lenger, og få ringvirkninger noen etterfølgende dager. Hilsen synseren. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutJeg tror også at denne streiken blir stoppet kjapt. Håper også det veldig, for sønnen skal på tur i morgen kveld så håper han kommer seg av gårde..
|
|
|
|
#8 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutFlytekniker streiken går mot tvungen lønnsnemd kjapt pga ambulansefly.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutJeg må innrømme at jeg ikke helt vet hvor ofte en flytekniker trengs? Når jeg skal ta fly i morgen, kan jeg da tro at flyet vil gå når flyteknikere ikke er på jobb? (Klart tvungen lønnsnemd kan jo tvinge seg fram raskt)
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Flyteknikerstreik og lockout
Sånn jeg har skjønt det må et fly godkjennes av flytekniker hver døgn. Det er derfor de jobber om natten. Men kan ha misforstått, synes det er har vært mye motstridende informasjon her.
|
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutJeg tipper vi ser en tvungen lønnsnemnd i det første ambulansefly står på bakken. Hvis de må godkjennes i løpet av 24 timer hver gang de har flydd, og senest etter 72 timer (som jeg har lest ett sted) så er svaret 24 timer etter første ambulansefly har vært i bruk etter siste service, og senest 72 timer etter lockouten startet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutDet jeg har fått med meg at det er visst ikke bare lønn, mrn også rekruttering til yrket uten at jeg vet så mye mer.
|
|
|
#13 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Det viser seg at det er lange ventelister for å komme inn på studiet, så det med rekruttering er det flere som ikke helt forstår.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Tror det er få skoleplasser.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Meget mulig.
|
|
|
#16 |
|
En som trener
|
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutRiksmeklingsmannen sier han ikke har planer om noe snarlig initiativ for å få partene til bordet. Er det han som evt bestemmer om tvungen lønnsnemnd, eller er det regjeringen? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Sv: Flyteknikerstreik og lockoutDet er regjeringen som beslutter tvungen lønnsnemnd. Grunnen til at riksmeklingsmannen ikke tar initiativ er at partene står for langt fra hverandre, så det fremstår som lite hensiktsmessig. I alle fall nå som arbeidsgiversiden har svart med lockout. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Jeg ser i min spåkule at det flyet er i tipp topp stand, og at dine splitter nye bikinier kommer til å oppleve gode dager i dagene/uken(e) som kommer |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Søt og rar
|
Jeg kan også se det levende for meg
|