Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gardermoen - hvor lenge før?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-22, 09:17   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Gardermoen - hvor lenge før?

Jeg må til Utlandet en tur med jobben. Reiser kun med håndbagasje. Hvor lenge før bør man møte opp nå i disse kaotiske tider? Holder det med to timer? Noen som har reist i det siste?

Gammel 30-06-22, 09:49   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardermoen - hvor lenge før?

Tror jeg hadde vært der 1,5t før, så lenge du bare har håndbagasje. En time før om du har fasttrack.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:53   #3
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer vel litt an på tidspunktet man reiser. Jeg har ikke inntrykk av at det er så ille for tiden så jeg har planer om å møte opp to maks to timer før når jeg skal reise på samme måte som deg. Da regner jeg med vi har massevis med tid. Jeg kunne sikkert kommet mye senere.

Nå er det under fem minutter ventetid i sikkerhetskontrollen https://avinor.no/flyplass/oslo/

Gammel 30-06-22, 09:56   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi møtte opp litt over 2 timer før med barn og fullt pikkpakk sist uke og hadde plenty med tid. Alene og med håndbagasje hadde jeg ikke vært der mer enn halvannen før.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 11:52   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ser nå at det har vært lang kø i passkontrollen, hvis man må gjennom den.
https://www.dagbladet.no/nyheter/pas...obbel/76481668

Gammel 30-06-22, 12:18   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å være der to timer før hvis det er utenlandsfly.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 12:43   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jobbtur for 20 dager siden, avreise 06.30. Vi møtte 90 min til to timer før. Et par måtte innom KLM skranken, vi hadde litt trøbbel med innsjekk gruppe. Et følge i rullestol skapte litt ventetid i sikkerhetskontrollen. Det var også kø i familiesluse og fast track. Men uten bagasje skal de anbefalte 90 min holde bra.

Gammel 30-06-22, 12:46   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar alle sammen og nyttig lenke, Veobra. Det passer med kollektivtrafikken at jeg er der to timer før så da får jeg heller slappe av litt.

Gammel 30-06-22, 23:47   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kom halvannen time før avgang da vi reiste utenlands tirsdag morgen. Sjekket inn bagasje og hadde god tid.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-22, 10:49   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

To timer før var altfor mye da jeg reiste til utlandet (uten passkontroll) kl. 6.55 forrige fredag. Sjekka inn bagasje, og selv da var jeg gjennom sikkerhetskontrollen under 15 minutter etter at jeg gikk inn i terminalen. Hadde fast track, men så noen som gikk inn i vanlig rett før meg, og som kom ut rett etter meg.

Ble lenge å vente, men bedre enn å komme for seint.

Gammel 01-07-22, 12:33   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ja, selv om jeg kommer to timer før, har det aldri vært nødvendig. Men det gir ro i sjelen.

Gammel 01-07-22, 13:24   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, selv om jeg kommer to timer før, har det aldri vært nødvendig. Men det gir ro i sjelen.

Ro i sjelen skal ikke undervurderes. Jeg er gift med en tidsoptimist, og vi har definitivt noen utfordringer knyttet til at vi lever i forskjellige tidssoner.

Gammel 01-07-22, 13:46   #13
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på Gardermoen nå. Innenlands. Det er enormt mye folk her, men alt har fungert. Jeg kom en time før, med baggasje til innsjekk, og hadde nok tid.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-22, 16:31   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ro i sjelen skal ikke undervurderes. Jeg er gift med en tidsoptimist, og vi har definitivt noen utfordringer knyttet til at vi lever i forskjellige tidssoner.

Vanskelig når man har ulike tidssoner ja. Min mann liker heldigvis å komme i god tid han, også, men han er en som alltid skal løpe for å nå et flytog/en buss etc. før, mens jeg heller vil unngå stress og gå rolig og vente selv om jeg da ikke rekker første og kommer senere frem (for tid har jeg såklart beregnet). Hehe.

Gammel 02-07-22, 01:20   #15
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Gardermoen i dag og det var transport til som viste seg å være flaskehalsen. Bussen var sen og full av folk, det ar også kø på veien fra Oslo. Kom derfor en liten halvtime forsinket frem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.