|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Eklektisk
|
SageneVi skal til Norway Cup i år og spillerne skal bo på Bjølsen Skole. Det er vel i Sagene bydel såvidt jeg har skjønt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
geskjeftig
|
Sv: SageneSagene er veldig koselig og det er mange fine spisesteder og annet i nærområdet, som en uavhengig bokhandel. Buldring på Klatreverket på Torshov, kanskje?
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SageneSagene samfunnshus som er foran kirken og flere andre kaffebarer og uteserveringer. Det er besøksgård og kjøkkenhage i det krysset, husker ikke navn. Og kolonihager ved Bjølsenparken. Er du good to go bruker kan du gjøre kupp på Åpent Bakeri sitt fabrikkutsalg. I samme gamle fabrikkområdet er det pent ved fossen og Hønse Louvisas hus. Derfra er det kort vei til trikken og Grünerløkka. Mathallen er ikke langt unna. I krysset ved Sagene Lunsjbar er det er pakistansk restaurant med take away som er verd besøk. Klatringen ved elven er super, også pizzarestauranten vis a vis på ring 2. Oppover elven er Frysja og Stilla badeplasser, og teknisk museum.
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: SageneSagene og Torshov er flotte boområder der mange av oss har både bodd og elsket å være. Rusling langs Akerselva ja, gjerne ned mot Løkka og Mathallen. Åpent bakeri på Torshov. Mat og mer på Sagene/Bjølsen er en gammel slager, ikke vært der de siste årene. Jeg liker Kaffebrenneriet på Sagene også. Bare å rusle rundt egentlig. Sikkert bare meg, men jeg liker å gå inn bakre inngang til Ullevål sykehus, krysse området og plutselig nærme meg Majorstua. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SageneVi kjøper ofte med mat fra Bamboo. Anbefales! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: SageneBjølsen skole ligger vegg i vegg med Bjølsenparken, en fin gammel park som tilhørte Bjølsen hovedgård og var tiltenkt å være et arboret. Øverst, på grensa inn mot Hjemmets kolonihager ligger en vakker, gamme lindeallé som tyskerne lot hestene sine gnafse på under krigen. Nå er det også plassert ut små skilt som forteller om spiselige planter i parken.
Sist redigert av Tallulah : 06-07-22 kl 14:01. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SageneSkogssopptoast på Hønse Lovisas Hus anbefales også sterkt. Spiste den tidligere i uken etter et besøk på Verksted Jord (kjempesøt butikk med interiør, klær, planter etc. i nydelig gult trehus). Kafeen Fomoto er også rett i nærheten. Det er kombinert kafe og butikk med fine lampetter hengende i trærne utenfor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: SageneOm du går over på Torshovsiden så driver lokale ungdommer kafé utenfor nyoppussede Torshov kirke, du finner bibliotek på Sandakersenteret, en Åpent bakeri til (som blir pizzarestaurant på kvelden) i krysset Hans Nielsens Hauges gate/Åsengata, samt interiørbutikken Konstabel, klesbutikken Mary Indiana og blomster og klær hos Mustang Sally i Vogtsgate. I Torshovgata finner du baren Albatross (eller Måka, blant lokale. De har en utstoppet måke.) og den argentinske pizzaen Caminto på vestsiden av Vogtsgate, og Lasarett vinbar og Bruun-Larsen på østsiden.
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Sv: SageneSer at Oslolosen Tallulah har fått med det meste her. Sagene-området er eigentleg bare mitt favorittområde å traske gatelangs og ta det litt som det kjem i, i denne byen.
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SageneNaturhistorisk museum har pusset opp og skal være fantstisk. Gleder meg til å besøke det!
|
![]() |
|
|