|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?Så noen jeg kjente som postet bildet av seg med filter på FB - jeg ble helt satt ut, jeg!
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Hvis det er tydelig filter, er det greit. Da skjønner man jo at de ikke prøver å skjule noe, selv om det er harry. Jeg er ikke så selvironisk at jeg legger ut stygge bilder av meg selv sånn til "hele verden" og har en mann som automatisk tar 5-6 bilder slik at jeg kan velge det beste etter mine kriterier. Hehe. Ikke dobbelthake f.eks. for det HAR jeg virkelig ikke. (mener jeg selv) Men filter er helt utelukket, selv om det er synlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?
Jepp
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Hvorfor er filter harry mens sminke er mer eller mindre selvsagt? Sminke er da bare et fysisk filter.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Frontkmeraet mitt var stilt inn automatisk på beauty-face og jeg måtte jobbe en hel del for å finne ut hvordan jeg slo det av, så jeg har altså lagt ut mange bilder av meg og mann der vi ser veldig unge og pene ut. Nå har jeg fikset det, så nå er bildene av oss sanne.
![]() |
#7 |
Musk
Godt poeng. Forskjellen er jo at sminke synes i RL også, mens filter bare er virtuelt. Men såklart gjør også sminke store forskjeller på utseendet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Et filter løfter, gjør smalere, pyntet og ordner. Ikke sammenlignbart med sminke vil jeg mene.
![]() |
#9 |
Klar
|
Det var mitt kamera en periode også. Det tok litt tid før jeg innså at jeg på ingen måte var så ung og vakker som bildene skulle tilsi. Akk, den illusjonen var vond å miste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Noen filter løfter og smalner, mens andre bare glatter.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Har en bekjent på ca 70 som er kjempeflink til å ta bilder. Hun legger ut masse fine naturbilder og mye av seg selv med heftige løft- og antirynkefunksjoner. Etterfulgt av en lang rekke hashtags ink «beatuiful girls» og natural beauty. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg vet ikke om jeg synes det er harry, men jeg synes det er forskjell på å legge ut bilder av meg selv der jeg presenterer et utseende som jeg aldri kan matche irl og bilder av meg selv med sminke, som er noe jeg også kan matche irl.
![]() |
#13 |
Musk
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Apropos beauty filter hadde jeg en gang reklamefilmshooting på badet mitt. Der hadde de spesiell lyssetting og litt svak røyk/damp for å gjøre modellen så vakker som mulig. Det funket som bare det! Jeg gikk inn og ut for å se meg selv i speilet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Synes det er sykt snålt å bruke #naturalbeauty, ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Jeg humrer og lurer på om de tror at folk ikke ser det. Hsr en bekjent som bruker innmari glatt filter, hun ser jo helt død ut i fjeset.
![]() |
#16 |
Leser
|
Jeg har aldri sett det før. Altså: Jeg har sett en masse bilder med filter, men ingen som bare har postet bilder med forskjønnende filter som "vanlige bilder"
Nei, dette var sånn "bli pen" filter
Ah! Tror det er en iPhone ting! (Og nå du sier det så tror jeg det er det som skjedde i det tilfelle jeg så - for det var også satt filter på venninnen
Enig at det var en litt spesiell tagg! (Dere kan henge på #over50woman taggen på instagram hvis dere vil se filter i alle former og funksjoner!
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Tenker ikke så mye over det. Bortsett fra på Tinder og sånt. Mye beauty filter, kaninører og den slags der. Sånne folk har jeg bladd rett forbi. Driver heldigvis ikke med dating lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Det har særdeles liten innvirkning på min hverdag, og det er neppe disse med de svært opplagte og lite raffinerte skjønnhetsfiltrene som gjør at ungdommen ønsker seg plastisk operasjon til konf, så det tenker jeg lite annet enn «live and let live» om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva tenker dere om at folk poster bildet av seg med filter?Tror ingen føler det har innvirkning på sin hverdag.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
Hæ, nei tror ikke iPhone har dette? Jeg tenkte, da jeg leste det, at det må være en androidting for det har ikke min fon. (Men min begynner jo å bli to år gammel da, så Ting kan ha skjedd).
![]() |
|
|