|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Vi skal en uke til Mallorca i september. Har leiet hus og har leiebil. Det ved Port Verd mellom Costa de los Pinos og Cala Bona, nordøst på Mallorca. Har lest diverse ikke fullt så positivt om området (mye turister, ikke så sjarmerende etc), men hey, vi har bil og er superfleksible, så jeg vil gjerne høre dine beste tips for hva vi kan gjøre. Helst i nærheten av der vi bor, men må vi kjøre langt, så kjører vi langt. Vi ønsker ikke overfylte turiststrender og typiske steder hvor "alle andre drar", men er på jakt etter: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Cap de Formentor om veien er åpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Jeg er usikker på om det finnes bortgjemte strender. Men Es Trenc er den fineste stranden, og selv om man bør komme tidlig for å unngå kø til parkeringen er den ikke overfylt, for den er stor. Svært få fasiliteter, ingen strandstoler, ta med matpakke.
![]() |
#4 |
Musk
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Takk for tips begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Felantix var en by uten mye turister, men vet ikke hvor det ligger i forhold til hvor dere bor. Og det er noen år siden nå, så vet ikke hvordan det er nå. Vi leide et hus på et gård midt på Mallorca ei uke for noen år siden. Byen kan jo ha forandret seg nå, men koselig liten by med smale gater og ingen kunne engelsk engang hverken på restaurant eller noe. Så her var det bare å peke i menyen og håpe på det beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"
Tusen takk. Felantix høres perfekt ut. Leste litt her ( https://thehappyjetlagger.com/en/fel...allorca-guide/ ), og dit må vi absolutt ta en tur. Akkurat sånne landsbyer jeg ønsker å besøke. Sist redigert av liefje : 16-08-22 kl 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Hvis dere drar til Felantix og blir til kvelden/middagstid vil jeg anbefale å dra til nabobyen S'Alqueria Blanca og spise på Sa Plaça. Helt nydelig tapas. Man sitter ute på et torg, og det er en del biltrafikk der, men det enser dere ikke for maten er så god! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Å tusen takk. Nydelig tapas på et torg hvor man glemmer trafikken høres fantastisk ut. Og Es Moli ser også skikkelig bra ut. Må på begge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Musk
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Tusen takk for alle tips så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"https://www.ponderosabeach.com/
![]() |
#13 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Port de Pollenca, som Agatha Christie bodde i, var verdt et besøk
![]() |
#14 |
Musk
Herlig å sitte sånn og spise, ja.
Ser veldig fint ut der, ja. Mener en venninne var der for et par år siden, så jeg tror vi må ta en tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Haha. Der skjønte jeg absolutt ingenting, men Google kunne hjelpe. Skal passe på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Musk
Jeg skal skrive mer om hva vi gjorde når vi er hjemme igjen, men må bare kommentere akkurat dette nå med en gang: For i kveld var vi og spiste tapas på Sa Placa og det var HIMMELSK. Stemningen, maten, betjeningen og beliggenheten. Vi elsket det!! Mannen min (sjåføren) måtte kjøre i 45 minutter fra der vi bor for å komme dit. Jeg turde ikke si til han på forhånd at tipset faktisk «bare» Kom fra en tilfeldig person på et foreldreforum, men den beskrivelsen din ble sittende i hodet mitt og jeg er SÅ utrolig glad for at vi dro dit og hadde slik en fantastisk kveld. Tusen takk igjen! Og for alle andre som drar til Mallorca: Hit må dere!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Så herlig at dere likte det! Det er utrolig bra stemning der, i tillegg til himmelsk mat. Du beskriver det bedre enn meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Musk
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Tusen takk for tips til alle. Vi fikk gjort mange av tingene dere anbefalte og var veldig fornøyd med uken!
Vi tok en utflukt i den retningen. Fant først en nydelig strand (Cala Molins) og skulle prøve på veien til Tap de Formentor etterpå, men så ble det plutselig torden og mye regn så det ble lang lunsj med paella og rosevin i stedet.
Fikk ikke dratt til Es Trenc, dvs. det var litt langt sammenlignet med andre "bortgjemte" strender som vi heller dro til, men du har nok rett i at bortgjemt blir feil uansett selv om vi definitivt fant noen som var mye mindre utviklet enn andre. Særlig Cala Varques var fantastisk. Vi dro dit veldig tidlig og måtte klatre over tre murer for å komme dit. Var der nesten helt alene og det var både en nydelig strand med krystallklart vann og også flere fantastiske huler og formasjoner i klippene. Vi dro også til Calo des Moro som er en bitteliten strand med nydelige klipper rundt og turkisblått vann å bade i. Begge disse anbefales sterkt, men kom tidlig og ta med alt man trenger.
Vi dro til Felanitx en søndag for da er det et stort marked der. Veldig sjarmerende by med nydelige hus og gater.
Den tapasen på Sa Placa har jeg allerede lovprist, så takk igjen. Vi kjørte bare forbi Es Moli og det så veldig koselig ut, men det ble ingen mat på oss der denne gangen.
Var innom Can Picafort, men det ble bare et raskt stopp for frokost, så den får vi ha til gode. Mallorca mangler ikke bra spisesteder!!
Der koste vi oss med rusling og litt shopping etter herlig lunsj med paella og rosevin mens det pøsregnet som jeg skrev over her. Absolutt en sjarmerende promenade og by.
Den har tatt meg nå. Hahaha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Musk
![]() Sv: Dine beste tips Mallorca "utenom det vanlige"Siden jeg fikk så mange fine tips av dere, kommer jeg med mine andre anbefalinger nord øst på Mallorca for dem som vil ha opplevelser som kanskje er litt utenom det vanlige: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|