Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-22, 13:00   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg har mange fine kjoler, men jeg sliter med gensere og bukser. Nå har jeg vært i alle butikker min omegn kan tilby og finner ingenting. Enten er det for ungt og hipt, eller for "eldre dame"-preget.

Jeg innser at jeg nok er problemet her, men hvor kjøper du klær? Hvordan velger du ut gensere og topper? Tips til fine nettbutikker (min fysiske-butikker-grense er nådd med god margin).

Hjelp?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:09   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Vanskelig, helt enig. Jeg liker merkene Inwear og Part two, flere nettbutikker har disse (vakrevene, suserisivet). Prismessig midt på treet. Merker at jeg bruker lite gensere, det er helst bluser, skjorter, topper og cardigan.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:10   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg handler på VIC og Match. bill mrk gammel dame.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:11   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Dame (46) har funnet ut at hun bare må bruke kjoler. Alt annet ser teit ut på meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:13   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg kjøper nesten bare bukser fra Cambio. De er fantastisk gode, lettstelte �� og sitter godt.
Selges i mange damebutikker rundt her og mange steder på nett. De er ganske dyre, mrn stadig tilbud.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:24   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg har flere av disse buksene fra Lindex - elsker dem! De er i Punto - litt tykk holdig stoff med god strekk. De passer meg fint fordi jeg har litt kropp både her og både der og trenger litt stretch.
De har Punto-bukser i andre fasonger også.
De krymper litt i første vask - ellers slitesterke og fine!


Sist redigert av m^2 : 06-09-22 kl 14:20.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:26   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Vanskelig, helt enig. Jeg liker merkene Inwear og Part two, flere nettbutikker har disse (vakrevene, suserisivet). Prismessig midt på treet. Merker at jeg bruker lite gensere, det er helst bluser, skjorter, topper og cardigan.

Jeg liker de samme merkene. Jeg får ikke til store puffermer, rysjer, kapper eller blomstrete/veldig mønstrete klær, så jeg har slitt litt med moten de siste par årene. Men i disse merkene nevnt over finner jeg klær som er mer dempet, men samtidig fine, i gode stoffer og klassiske snitt. Andre merker er jeg liker er Soaked in Luxury, Second female, Samsøe Samsøe, Mads Nørgaard, blant annet. Synes i tillegg Gestutz og Urban Pioneers kan ha mye fint strikk av god kvalitet. Denne, fra Soaked, har jeg i flere farger. De holder seg veldig fint, selv til meg, der strikkeklær vanligvis nupper bare jeg ser på dem. Finner merkene blant annet på Compayns, Kleins og Illums i byen her, og ellers på diverse nettbutikker. Av billigere kjedebutikker er det Lindex som er min favoritt om dagen, tror jeg.

Jeg er ganske casual i stilen, bruker mye jeans til hverdags, gjerne med en enkel topp med cardigan over, en (enkel) skjorte i lin eller bomull, eller en strikket genser. Eller bare rett og slett en enkel T-skjorte. Av jeans har jeg gått over fra skinny modeller til litt mer løstsittende, med rette ben eller bootcut. For tiden har jeg funnet en favoritt hos Lindex, i den modellen som heter Nea (kommer i flere farger). Har også et par mer "dressede" bukser i andre stoffer, som jeg liker godt, med skikkelig vide og lange ben, og ganske høyt liv. Som denne, fra InWear (har den lyse, brukte den veldig mye i sommer, og har lyst på den mørkebrune også). Jeg går ikke veldig ofte i kjoler, burde egentlig bli flinkere til det, føler jeg. Jeg synes jo det er veldig fint på andre, men synes det er vanskelig å finne en kjolestil jeg liker på meg selv.

Akkurat i dag har jeg nevnte jeans fra Lindex over her, og denne genseren fra Soaked in Luxury (er ikke dresscode hvor jeg jobber). Om det er gammel dame-stil eller ikke vet jeg ikke, men det er vel ganske typisk eksempel på klær jeg trives i. Så i tilfelle er jeg nok litt gammel.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-03-23 kl 16:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 13:48   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Det er mulig det går i gammel-dame-kategorien, men jeg liker klærne fra Floyd.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 14:08   #9
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.235
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg bruker mest fra Filippa K og Mette Møller, men har også oppdaget Claire dk i sommer.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 14:19   #10
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er mulig det går i gammel-dame-kategorien, men jeg liker klærne fra Floyd.

Jeg og!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 14:27   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg handler en del på centrum tekstil på Flisa, nettbutikk, her med lenke til et buksemerke jeg er glad i: https://www.centrum-tekstil.no/collections/five-units

Dersom man tar turen dit får man fantastisk hjelp. Men som sagt, de har nettbutikk også.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 15:30   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Floyd er vel ikke gammel dame? Jeg liker klær derfra, i hvert fall (Snart 47). Har også funnet en del på Match, mest på nett. Bukser har jeg lite av, så der suger jeg til meg tips, men jeg er nok aller mest kjoledame og har vært det så lenge jeg kan huske.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 15:44   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg hadde samme problem for noen år siden. Da leste jeg meg opp på kapselgarderobe konseptet, og brukte litt tid på å finne ut hvilke farger jeg liker, og valgte meg ut to basisfarger. Jeg funderte også på hvilke stiler jeg liker, fasonger, teksturer og materialer. Og så måtte jeg innse at jeg er mer en bukse-kul-tskjorte-og-fargerike-sneakers-dame enn en som går i høye hæler og kjoler og skjørt.

Av butikker liker jeg best www.ztil.no

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 15:51   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg følger denne. Jeg har aldri vært veldig fancy, men etter covid har jeg nådd et nytt bunnivå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 17:16   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg bruker nå for tiden nesten bare vide bukser, og føler meg alltid både avslappet og småglamorøs i dem.

Tilfeldig bilde fra nettet:




Som denne:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 17:31   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg går nesten bare i bukser og tskjorte. Jeg har kjøpt noen gensere det siste, så det ikke bare blir bukse, tskjorte og cardigan.

Jeg finner klær over alt.
Bruker Flyod.no, Lindex.no innimellom. En periode brukte jeg mye Cubus.no. Jeg er nok mest en jeansdame evt svarte jeans, men nå har jeg også et par av de vide, korte buksene Polyanna nevner, den stilen. Jeansene er high waist fra Cubus, Fra HM premium (finnes på nett) og Levis. Croppet lys 501 er nok sommerfavoritten min, men den går sikkert under kategorien "wanna look young". IDK.

Jeg er også gammel dame for jeg har noen ullblandingsgesere fra match.no og ytterjaker fra f.eks Jean Paul.

Jeg venter nå på to bukser fra https://www.nestshop.no/?gclid=Cj0KC...caAlhkEALw_wcB
det er mer i dyrere enden av skalaen min.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 18:01   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg liker Floyd, men har ikke funnet annet enn kjoler der på lenge (og det trenger jeg virkelig ikke). Unntaket var en nydelig grønn frakk som jeg er skikkelig forelsket i, men det var ikke noe ull i den.

Match har jeg alltid sett på som for klassisk for meg, kanskje jeg må sjekke på nytt.

Egentlig er jeg jo Fjälreven/Dr. Martens/Mac/Palestinaskjerf-typen, så jeg må øve meg litt langsomt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 20:03   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Vi er i samme båt. Jeg trenger desperat klær! Nå for tiden går jeg i jeans og t-skjorter. Skal prioritere meg selv i høst, men liker aldri noe når jeg går i butikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 20:30   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg kjøper mest på lokal klesbutikk, jeg tror de har nettbutikk også, men usikker på adressen, den heter nye mode iallfall, går sikkert og google.

I tillegg liker jeg utsokt.no. De har bare fysiske butikker i Lofoten og Vesterålen, men nettbutikken fungerer supert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-22, 21:37   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dame (44) i identitetskrise - what to wear?

Jeg handler gjerne bukser og shorts på en lokal butikk. De fører Pieszak, et buksemerke som tydeligvis passer meg godt. Men altså, jeg har egentlig ingen klesstil, men krever behagelige plagg og at det meste går sammen om hverandre. Og ull, jeg må ha ullstrømper og ull i overdeler i alle måneder med r. Der passer Bennetton meg bra, ensfarget og grei fasong. Jeg er ikke glad i å handle, så når jeg har funnet noe som funker, da holder jeg på den oppskriften så lenge den er tilgjengelig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no