Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mei Tai-kjøpehjelp

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 23:32   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Mei Tai-kjøpehjelp

Er det noen av dere som kan hjelpe en stakkar litt med å få kjøpt seg en Mei Tai eller noe lignende? Jeg er stadig innom tettinntil, der går jeg meg vill og leser om damer som vil bytte bort sine skjønne bæretøy med silkepaneler i andre varianter med rokokkomønster osv. Og så heter alt veldig mye rart, lange, rare ukjente navn.

Jeg er ute etter en bæreinnretning som er god å ha på seg (myk), som passer til gutten min som er 6 måneder. Han er relativt liten (7 kg), men begynner likevel å vokse fra det elastiske sjalet jeg har hatt en stund (moby D). Jeg har bært han noe i sjalet, men jeg synes ofte det blir altfor varmt. Vi ender opp med å svette begge to, det er ikke så godt. Han kan sitte framovervendt på magen min i det nå, men det er vanskelig å få det stramt nok/fast nok over tid. En annen bæregreie ville nok løst problemet, og så kunne jeg hatt han på ryggen også. Jeg synes det er litt oppskrytt hvor herlig enkelt det er å ha han på magen mens jeg gjør husarbeid. Da han var liten sovnet han og dinglet litt hvis jeg ikke støttet hodet når jeg bøyde meg ned. Nå som han er større vil han gjerne snu seg og krabbe ut av sjalet for å se bedre.

Jeg har sett at mange ønsker seg Ergo og Patapum og jeg vet ikke hva, men jeg vil bare ha varme anbefalinger på et par nettsteder med leverandører som selger ting i greie farger til en grei pris. Ønsker meg ikke noe altfor fancy eller nødvendigvis vakkert. Vet ikke engang om det er Mei Tai jeg skal ha, men det må gå an å feste han på ryggen for frie hender og god utsikt.

Hjelp meg litt på vei!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:46   #2
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mei Tai kjøpehjelp

Jeg er helt grønn på alt som har med bæring å gjøre, men har også lyst på en MT og Smula på NM/SM skal derfor sy til meg. Veldig greit, da får du den akkurat som du vil. (her er link til butikken hun selger via: www.mamsemums.com og her er bloggen hennes: http://smulashobby.weblogg.no/ )

Sist redigert av Noba : 17-08-07 kl 01:10.
Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:11   #3
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om du går inn på annonsørsiden på tettinntil så blir du kanskje mer kjent med en del av merkene på norske meitaier. Noen av disse er ganske nye på markedet (de nederste er nyest, og de har ofte ikke nettbutikk, men hobbyblogg slik som Smula), og de nyeste er ofte litt rimeligere enn de mer etablerte merkene. Det som veier mot er at disse da ikke er så "utprøvde" som de kjente merkene. Du kan jo vurdere å kjøpe en brukt MT, slik at du kan selge den uten å tape for mye dersom du ikke er fornøyd.

Men om du allerede har erfaring med elastisk sjal, så er det jo en utmerket anledning til å prøve vevd sjal! Det er også en super måte å bære på ryggen på. Prøv f.eks. å kjøpe et brukt Girasol-sjal på tettinntil, så kan du selge det igjen for omtrent samme pris dersom det blir helt feil for dere.

Og det var mitt innlegg nr. 1000!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:14   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en mei tai til salgs.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:44   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mei Tai-kjøpehjelp

Er det noen som har prøvd både mei tai og ergosele og kan sammenligne disse?

Gammel 17-08-07, 14:50   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja.

Jeg liker best Mei Tai. Jeg brukte ergoen lenge på eldstemann, og det gikk helt greit, men da hun nærmet seg to år og jeg skulle bære henne på magen, opplevde jeg ilende smerter i hoften. Det var rett og slett dritvondt, så da solgte jeg den. MT-en er mer fleksibel, du kan knyte i flere forskjellige løsninger og så tett/stramt du bare vil. Ja, og så er det mye mer og velge mellom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:51   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, kan man ha ungen fremover på magen med noen av dem?

Gammel 17-08-07, 14:52   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, usikker på ergoen, men man kan det med MT-en. Men hvorfor vil du det? Ungen klarer fint å se alt rundt seg selv om han sitter mot deg på mage eller rygg.

Gammel 17-08-07, 14:53   #9
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker best MT, ikke minst fordi man kan variere knytingene mer. Jeg liker absolutt ikke Ergo på magen, og heller ikke med nyfødte (det spebarnsinnlegget er ikke så veldig bra).

På den andre siden er Ergoen omtrent det eneste mannen min tar på seg uten hjelp, så derfor beholder vi Ergoen så lenge det er bærebarn i huset.

Gammel 17-08-07, 14:55   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Om du skal ha en råsa mt så skal jeg selge en
Hihi

Gammel 17-08-07, 14:55   #11
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hmm, usikker på ergoen, men man kan det med MT-en. Men hvorfor vil du det? Ungen klarer fint å se alt rundt seg selv om han sitter mot deg på mage eller rygg.

på Skremmern. At ungene skal sitte fremover for å se mer er mer en vane enn et behov. De kan se en hel del ut på siden, som en på tettinntil skrev: Del verden, sidelengs!

Ikke minst er det ergonomisk bedre for barnet å sitte mot deg, og det er jo absolutt en fordel om h*n sovner og kan legge hodet mot brystet ditt. Dessuten er det mye tyngre for deg å bære barnet fremover enn mage-mot-mage.

Gammel 17-08-07, 15:00   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Min snuppa ser ingen ting når hun er på magen min, hun ser rett i skulderen min...men når man bærer henne så bretter han ned kanten så ser hun ut på siden...

Gammel 17-08-07, 15:03   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Min snuppa ser ingen ting når hun er på magen min, hun ser rett i skulderen min...men når man bærer henne så bretter han ned kanten så ser hun ut på siden...

Da må du knyte henne høyere, evt brette ned kanten slik at hun ser.

Gammel 17-08-07, 15:05   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Da må du knyte henne høyere, evt brette ned kanten slik at hun ser.

Får ikke til å ha henne høyere, puppene er i veien *ler*
Å bretter jeg ned kanten så mister hun jo hode støtten. Men går seg vel til etter hvert og når hun blir litt større

Gammel 17-08-07, 15:12   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange flotte meiTai'er. Flere av produsentene syr på bestilling, så du kan jo selv velge.

Jeg ønsker meg en med ensfarget ull på den ene siden og thaisilke i samme farge på den andre siden....men jeg syr meg selv - på tross av litt dårlige syegenskaper.

Gammel 17-08-07, 15:17   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Marianne: Du kan jo ha knytingen over puppene når du bærer henne på magen, da kommer hun høyt opp. En annen ting er å velge MT-er med sovehette, da kan du ha henne høyt uten nakkestøtte slik at hun ser godt, for så å bruke sovehetten når hun sovner.
Min er 3,5 mnd og hun ser verden. Jeg kommer aldri til å bære henne forovervendt, nettopp pga bærestillingen ikke er god for hverken stor eller liten. Jeg bretter bare ned kanten slik at den går helt opp til hodet hennes, da titter hun såvidt over kanten og har støtte i nakken.

Gammel 17-08-07, 16:33   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Marianne: Du kan jo ha knytingen over puppene når du bærer henne på magen, da kommer hun høyt opp. En annen ting er å velge MT-er med sovehette, da kan du ha henne høyt uten nakkestøtte slik at hun ser godt, for så å bruke sovehetten når hun sovner.
Min er 3,5 mnd og hun ser verden. Jeg kommer aldri til å bære henne forovervendt, nettopp pga bærestillingen ikke er god for hverken stor eller liten. Jeg bretter bare ned kanten slik at den går helt opp til hodet hennes, da titter hun såvidt over kanten og har støtte i nakken.

Ok.
Får prøve det. Er ikke helt inne i det.
takk

Gammel 17-08-07, 22:18   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begge deler, men nå som jeg har blitt så vant til å bære i Mei Tai, så synes jeg ikke Ergo er så behagelig å bære i lenger.

Det finnes mange gode MT å kjøpe som ikke er så dyre også. Babyhawk synes jeg ikke er så dyr i forhold til mye annet. En får også mange gode "hjemmesydde", men da lønner det seg å kjøpe av en som driver firma og har et merkenavn og har et godt rykte. Det er ikke bare å kjøpe en du f.eks. finner på Finn uten å vite noe om den. Har nemlig fått prøvd en sånn en av ei som gjorde den feilen, og makan til dårlig MT har jeg aldri prøvd før. Synd om uerfarne skal få en dårlig opplevelse første gangen, når det finnes så mye som er godt å bære i.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:00   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har nå tre Mei Taier - en hjemmesydd, en Babyhawk og en Kozy. Min favoritt er definitivt babyhawken. Den er godt polstret, god å bære i, passe størrelse og en fin nakkestøtte som kan brettes ned. Og den er relativt rimelig. Min har ekstra lange stropper og er tosidig med forskjellig stoff på hver side - de har mange fine stoffer å velge mellom.

Gammel 18-08-07, 10:45   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mei Tai-kjøpehjelp

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har begge deler, men nå som jeg har blitt så vant til å bære i Mei Tai, så synes jeg ikke Ergo er så behagelig å bære i lenger.

Det finnes mange gode MT å kjøpe som ikke er så dyre også. Babyhawk synes jeg ikke er så dyr i forhold til mye annet.

Kan bare signere her.
Babyhawk er min favoritt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.