Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-22, 17:42   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Første gang jeg skjønte konseptet podcast var da jeg skulle male en garasje og tilfeldigvis tok med meg Serial på øret. Nå skal jeg male igjen, og trenger underholdning.

Hvilken podcast bør jeg høre når jeg også kunne tenke meg å lære litt, ikke bare underholdes?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 18:00   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Språktalk med Helene Uri og Kristine Storrusten

Popcorn og politikk, NRK

Gal eller genial, NRK (Lære og lære, man lærer litt om noen kjente personer på en underholdende måte iallfall.)

Hele historien, NRK

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 18:02   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Jeg hører på:
Aftenpodden
Aftenpodden USA
Norsken, svensken og dansken

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 18:15   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Støtter de tre til Tjorven.



Om du vil lære naturfag i tillegg til politikk kan jeg anbefale Abels tårn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 18:51   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.551
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Abels tårn
Drivkraft
Hele historien
Historiske kjendiser

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:00   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

P3 dokumentar (svensk). Tar for seg hendelser og saker fra nyhetsbildet fra en tid tilbake. Alltid gode vinklinger og intervjuobjekter.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:37   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

NRK Oppdatert er kurant, ellers hører jeg gjerne på Urix, Hold your Fire!, Doomsday Watch, Al-Jazeera investigates, Hva skjer med verden? og Dan Carlins Hardcore History.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:56   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Jeg liker 198 land.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 20:33   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

P3 dokumentar (svensk). Tar for seg hendelser og saker fra nyhetsbildet fra en tid tilbake. Alltid gode vinklinger og intervjuobjekter.

Enig, og de har egen serie med biografier.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 20:44   #10
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Fall of Civilizations. Laaaange episoder.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 21:29   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Oi, her var det masse gode tips, tusen takk!

Jeg kom på at jeg såvidt hadde begynt på episodene om Russland i 198 land, så fortsatte der. Men tre episoder monner nok ikke på dette prosjektet, så da har jeg lista klar!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 00:56   #12
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Oi, her var det masse gode tips, tusen takk!

Jeg kom på at jeg såvidt hadde begynt på episodene om Russland i 198 land, så fortsatte der. Men tre episoder monner nok ikke på dette prosjektet, så da har jeg lista klar!

Hvis du er interessert i land vil jeg gjerne anbefale Globusrulett (NB, av og til litt dårlig lyd). En av programlederne (hvis det heter det i podcast) er Gunnar Garfors som selv har vært i alle 198 land minst to ganger. Jeg koser meg med den.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 06:49   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Jeg har likt Tomms afrikanske reise på nrk. Den er ikke nevnt. Jeg godt å høre på Tomm Kristiansen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 07:05   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Jeg trodde du ville lære deg å male av å høre på en podcast om maling, så jeg var litt spent på svarene du ville få.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:32   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Tomms Afrikanske fortellinger på NRK er bra!

Og Tim Harford's cautionary tales er FANTASTISKE!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 18:11   #16
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg trodde du ville lære deg å male av å høre på en podcast om maling, så jeg var litt spent på svarene du ville få.

Haha, det trodde jeg også!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 21:46   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Herlighet, jeg ELSKER deg, Mave!

Dan carlin! Episoder på 4-5-6 timer, med en vilt kunnskapsrik fyr som snakker uten manuskript, med tilsynelatende en diger stabel bøker ved siden av seg, gøye sidespor, anekdoter, assosiasjoner og metaforer som «kolonialisme er litt som å bli avhengig av anabole stereoider!».

Skjønner at du liker ham.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 09:20   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Jeg pleier å se ham for meg som en litt sånn svær skjeggete fyr i rutete skjorte med snadde i et mørkt bibliotek med fyr i peisen, gamle kart strødd over det svære eikebordet og armbrøster stablet i et hjørne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 10:21   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Jeg slår et slag for Finding Cleo. https://www.cbc.ca/radio/findingcleo

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 11:00   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal male - Anbefal en lærerik og spennende podcast!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg pleier å se ham for meg som en litt sånn svær skjeggete fyr i rutete skjorte med snadde i et mørkt bibliotek med fyr i peisen, gamle kart strødd over det svære eikebordet og armbrøster stablet i et hjørne.

Og masse bøker med eselører som han drar frem og siterer fra, her og der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no