Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Morsomme fakta om musikk

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 20:31   #1
Unagi
Total awareness

Unagi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Unagi er litt kul
Standard

Morsomme fakta om musikk

Her er det bare å slenge seg på.

Summer of 69 med Bryan Adams er ikke om sommeren året 1969, men om stillingen 69.

Gammel 17-08-07, 20:36   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsome fakta om musikk.

Huh? Det hørtes rart ut. Kilde, takk?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:38   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjempesmart.

Gammel 17-08-07, 20:40   #4
Unagi
Total awareness

Unagi sin avatar

Unagi er litt kul
Standard

Hørte det på P3, kompani knudsen, tror eg.

Gammel 17-08-07, 20:40   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har han vel uttalt selv i et intervju. Han var 9 år i '69.

Wikipedia skriver om det bl.a.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:02   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsome fakta om musikk

Ja, når jeg tenker etter har jeg stussa litt på dette med alderen hans sett i forhold til sangtittelen.
Jeg trodde forøvrig i mange år at han sang "I got my first real sex-dream".

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:05   #7
Unagi
Total awareness

Unagi sin avatar

Unagi er litt kul
Standard

Her er en til:
Liv Tyler, datter til Steven Tyler i Aerosmith, visste ikke at det var faren som sang før hun var på konsert med de og såg han på senen.

Gammel 18-08-07, 01:19   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsomme fakta om musikk

Her kunne jeg øst ut av min fullstendig unyttige Beatles- kunnskap, men jeg kjenner at det er litt seint. Det eneste jeg kommer på er disse klassikerne:
-Hey Jude ble skrevet av Paul McCartney som en trøst til Julian Lennon da foreldrene skilte seg
-Lucy in the Sky... handler ikke (bare?) om LSD, men er tittelen på en barnetegning av det samme Lennon-avkommet

Det er mer der det kommer fra.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:21   #9
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Alioli er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Unagi, her.

Her er en til:
Liv Tyler, datter til Steven Tyler i Aerosmith, visste ikke at det var faren som sang før hun var på konsert med de og såg han på senen.

Steven Tyler sovnet under visningen av Ringenes Herre, etter at Liv Tyler hadde bedt ham med... det går vel delvis under musikk, gjør det ikke?

Gammel 20-08-07, 20:20   #10
Unagi
Total awareness

Unagi sin avatar

Unagi er litt kul
Standard

Begynner å bli bra dette. Bare å øse på med fakta. Digger sånne ting.

Gammel 20-08-07, 21:36   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ja, når jeg tenker etter har jeg stussa litt på dette med alderen hans sett i forhold til sangtittelen.
Jeg trodde forøvrig i mange år at han sang "I got my first real sex-dream".

Tro det eller ei, men det trodde jeg og!
I mange år!

Og ja - den handler nok om stillingen 69 - han synger helt på slutten av sangen "Me and my baby in a 69"...

Gammel 22-08-07, 16:07   #12
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Bryan Adams, Wikipedia og P3? Dette er kanskje ikke helt min tråd, men vi gjør et forsøk:

Paul is dead

Paul McCartney døde i en bilulykke i 1966 og ble erstatter av en dobbeltgjenger for at pengen fortsatt skulle strømme inn. Dette vises kanskje tydeligst på omslaget til Let It Be:

(clicky-pop to embigginate).

Les mer i Uncyclopedia-artikkelen: Paul is dead

Ben "living is easy with nice clothes" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:47   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BenMurphy:

Norwegian wood er bare et skjulenavn for Knowing she would. Det ble litt for kontroversielt for radiolytterne med en jente som selv ville ha sex.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.