|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfeltEtter hva jeg har skjønt, forplikter en grunneier seg når han bygger over store araler til å lage til friareal (fortrinnsvis lekeplasser o.l.) på noe av området. Altså, på et byggefelt av litt størrelse så er det påkrevet at det finnes friarealer. Her settes det gjerne opp et huskestativ, et klatrestativ etc. Litt knotete formulert, men dere skjønner vel hva jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfeltIngen som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfeltPå vårt felt så er det vi som bygger/har bygget hus på feltet hvor lekeplass er et krav i reguleringsplanen og plassering bestemt av kommunen som har finansiert og på dugnad satt opp lekeplassen (husstander m/barn i aktuell alder). Vi er visst for tiden i forhandling med kommunen om de kan overta ansvaret, men jeg tror ikke vi vil nå frem der.
![]() |
#4 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfeltPå leikeplassane i feltet vårt, er det dugnad ein ettermiddag kvar vår. Velforeninga har skaffa seg oversikt over kva som må gjerast, event. skaffa spesielle ting som ny netting til gjerdet, betong o.l dersom dette trengs. Alle som ynskjer det (i praksis dei aller fleste barnefamiliane i feltet) møter opp med trillebårer, river og hakker (og nokre har med platekaker, saft og kaffi), så jobbar alle så godt dei kan i ein time eller to, medan ungane leikar og herjar rundt om, og deretter er det kaffikos og prat med alle naboane som ein knapt har sett heile vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfelti borettslag er det pålagt og gå over lekeplassene en gang i året. (Jeg sier pålagt, men det skjer vel ikke så ofte over alt) Vedkommende som går over må ha vært med på kurs for dette, så ikke hvem som helst kan gjøre det
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfeltFant forresten denne:
![]() |
#7 |
heimføing
|
![]() Sv: Vedlikehold av lekeplasser på bygge-/ boligfeltVi bodde i et sameie/blokk med selveierleiligheter før. Der var det dugnad for oss i sameiet om våren, som også inkluderte sandkassa foran blokka. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|