Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-22, 09:00   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Nå er det jo heilt hinsides priser her i sør og jeg sparer på alle fronter. På bad nr 1 ingen varmekabler men der er det varme fra bereder. Bad nr 2 varmekabler på 1. Prøver å vaske på lavere temperatur og ikke med mindre klær er skitne. Vi dusjer kort. Stengt av den ene stuen, og vi oppholder oss derfor i tvstua der vi har elektrisk varme. I tillegg har jeg stilt ovnen på soverommet på 20. dvs at vi har totalt 2 elektrisk ovner på, og den ene står veldig lavt på. Ellers bruker vi ikke tørketrommel. Men vi bor i blokk, men på ende og det bor ingen under. Men litt mer behagelig enn i enebolig er det.
Vi bruker mellom 27 og 30 kWh per dag.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:06   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi bor i enebolig fra 70-tallet og er heldige om vi kjem oss under 100kWh pr dag. Og då er det ganske så kaldt i huset men med varmekablar på to bad.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:07   #3
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi har enebolig, men lukker det meste av dører og varmer opp stue, kjøkken og to bad. På badene er det imidlertid lavere temperatur enn vi pleide å ha med lav strømpris. I tillegg har begge ungene svak varme på rommene sine. Vi fyrer litt med ved når det er som dyrest. Vi har også elbil. Forbruket avhenger veldig av utetemperaturen, for oppvarming tar desidert mest strøm ifølge Tibber-appen. Vi bruker 40-60 kwh uten lading av elbil, 70-80 kwh med elbillading. Sånn cirka. Nå når det er så kaldt så tilsvarer det nærmere 300 kr per dag. Det er skikkelig kjipt, selv om jeg vet at strømstøtten vil monne.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:17   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Det varierer veldig. De siste ukene har det ligget mellom 40-60 kwh i døgnet.

Vi kan ikke spare mer enn dette uten at det blir ubehagelig kaldt inne. Eneste varmen utenom badet er i stua og der regulerer vi i løpet av døgnet slik at det ikke kun står på en del varme når vi er hjemme om ettermiddagen. Jeg stiller temperaturen opp til 20 når vi skal ha på varme.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:19   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Enebolig fra 2004 med strøm som eneste varmekilde. Rett under 10 kWh i døgnet i sommer, 30 i høst, og rundt 50 nå som det er kaldt.

Er det lov å være lei av å spare på strømmen?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:20   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi ligger på 40-60 kWh pr dag i barneuker. (Tre av fire uker i måneden). Vi bor i et dårlig isolert rekkehus, har varmepumpe og fyrer med ved. Tre tenåringsjenter dusjer ofte, men er flinke til å korte ned. Tørketrommel er ute i permisjon denne vinteren.

Vi vet det blir bedre når leilighetene blir isolert bedre, men det svir denne vinteren.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:24   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Rundt 45 kWh ser det ut som. Har tre etasjer, to bad med varmekabler. En mann som dusjer lenge hver morgen...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:34   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Er det lov å være lei av å spare på strømmen?

Ja.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:34   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

I går brukte vi ca 25 kwh, skjønner ikke helt hvorfor. Normalt er vi på 16-20 tror jeg. Har fjernvarme, så varm og dusj er på annet "regnskap" enn strøm. Men vi brukte komfyren endel i går, var nok derfor det ble såpass høyt.

Pleier sette på oppvaskmaskin utpå kvelden slik at den er ferdig før jeg legger meg. Samme med klesvask.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:37   #10
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

I desember har vi fått dyr strøm her i Midt-Norge også
Bor i stor enebolig med vannbåren varme/bergvarme, og heldigvis etterisolert og oppgradert med nye vinduer da vi totalrenoverte i 2016, ser at vi brukte 60 kwt i snitt i november, for desember estimerer appen ca 70 kwh per dag. Lading av elbil er inkludert, men lader ikke hver dag. 5 personer.


Sist redigert av Galathea : 09-12-22 kl 10:19.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:39   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Mellom 27 og 30 her også. Men det går jo en del penger i ved for tiden, og jeg er veldig usikker på om det egentlig lønner seg å fyre med ved fremfor å sette på en oljeovn - jeg tror det hadde blitt billigere å bruke mer strøm (bruker ca kr 50,- på ved hver dag nå som det er kaldt).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:40   #12
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Ligger stort sett mellom 20 og 30 kWt. Snitt så langt i desember er 25 kWt.

Har leilighet i småblokk og naboen under er bortreist, så kaldt og tom leilighet der.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:55   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Mener det ligger på 80-90 nå som det er blitt vinter. Gammelt hus i tre etasjer, noe mindre trekkfullt etter høstens bytte av vinduer, men fortsatt krever det mye strøm å holde det varmt. Vi har strammet inn på dusjingen til ungene (og oss voksne) og skrudd ned varmen i huset. Men har nok mer å gå på, vi som tross alt har hatt lavere strømpriser enn dere lenger før, frem til nå.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:14   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Har lagt i snitt på 50 de første kalde dagene i desember. Har en tomannsbolig med 3 etasjer, men nesten ingen strøm brukes i 3.etasje. 5 mennesker og mye dusjing og klesvask da.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:35   #15
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Snitt på 25 kWt den siste uka. Bor i ny leilighet og varmer opp med varmepumpe (og ved når det er ekstra kaldt som i dag). Tar kortere dusjer og fyller opp vaskemaskinen for hver runde.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:35   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Jeg bor i leilighet i midten, har varmtvann inkludert i husleia, lader bilen utenom, bruker strømprisoversikten aktivt og har ovnene på lavere temperatur enn jeg ønsker.

Likevel, jeg bruker over 50 kWh pr dag!!

Og kaldere skal det bli.

Men kwh-priser på over 6 kroner nå så vil jo strømprisen bli skyhøy selv med strømstøtte. Jeg kjenner jeg er tilhenger av en løsning som støtter basisforbruket til folk framfor denne gjetteleken det blir med strømstøtte.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:41   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi bruker ca 50 kwh i døgnet når det er såpass kaldt som nå. Gammelt (1959) hus på tre etasjer. Vi fyrer hovedsakelig med varmepumpe, men fyrer med ved når det er skikkelig kaldt i tillegg og har dessuten varmekabler på to bad.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:43   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Jeg synes det er rart at huset vårt bruker så mye mer enn alle deres andres, vi har varmekabler på et gammelt bad, og en kjellergang, og ellers er det ei gammel varmepumpe som ikke varmer så mye, og en ovn. (ja, og lys og vann og alt sånt selvsagt, men hvor forsvinner all strømmen???)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:50   #19
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg synes det er rart at huset vårt bruker så mye mer enn alle deres andres, vi har varmekabler på et gammelt bad, og en kjellergang, og ellers er det ei gammel varmepumpe som ikke varmer så mye, og en ovn. (ja, og lys og vann og alt sånt selvsagt, men hvor forsvinner all strømmen???)

Eg tenkte det samme no når eg les gjennom denne tråden her. Eg har minimert klesvask ekstremt, kjører oppvaskmaskin 2 gongar i veka, denne veka har vi nesten ikkje hatt tid til å lage middag osv. Eg har ikkje vedfyring så det er nok litt av forklaringa hos meg men det har kanskje ikkje dokke heller?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:51   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Jeg bor i leilighet fra 2019 med varmtvann og fjernvarme i husleia. Elbilen lades også på en egen løsning. Så mitt strømforbruk er lys, matlaging, klesvask etc. Ligger på mellom 5 og 15 kWh pr dag i oktober, november og hittil i desember.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no