|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Spiselige gaverJeg har noen familiemedlemmer som har det de trenger, og ikke ønsker seg noe. Men jeg får gaver av de, og synes det er kjekt å gi noe tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiselige gaverVet ikke om det er lov å dele fra egen blogg, men det er i hvert fall disse tingene jeg ofte lager som gaver til jul. Har allerede laget nesten alt, og fyller på gamle glass fra oliven, syltetøy osv som jeg alltid tar vare på og gjerne dekorerer litt når de skal fylles.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spiselige gaverJeg fikk lyst til å lage disse: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...BW7PGZ4mQxQ4eA |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spiselige gaverDisse var veldig enkle og veldig gode. Jeg halverte oppskriften. Det ble to nokså store glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Spiselige gaverJwg har lager biscotti fra Geines matblogg mange ganger. De er gode, ikke e xet veldig komplisert heller.
![]() |
#7 |
koko
|
![]() Sv: Spiselige gaverEit anna alternativ er å lage pikekyss som du gir eit dryss jordbærgelépulver eller knuste candycanes før steiking. Eggekvite kan du kjøpe på flaske (Eldorado har)
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spiselige gaverSånne kjeksblandinger på glass synes jeg også er veldig koselige. Jeg skal også lage glutenfrie kjempegode knekkebrød (husets favoritt) og gi bort til et par familiemedlemmer i gave. Og klementin-curd, tror jeg.
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Spiselige gaverI år gir vi bort disse:
![]() |
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Spiselige gaver
Hjelpes for noen skrivefeil. Trines matblogg.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Er det noen som har sett oppskrifter på slike blandinger der næringsinnholdet er angitt? Evt en side hvor det enkelt kan regnes ut basert på ingredienser?
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
Her kan du regne ut selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Spiselige gaverOg her har de oppskrifter med næringsinnhold. Det er fryktelig mye reklame, så du må scrolle langt ned for å finne fremgangsmåten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Spiselige gaverYay! Jeg fant endelig oppskriften på Irske whiskey fingre. Jeg har laget den før, men boka har forsvunnet. Jeg vet om en dame som hadde likt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spiselige gaverTakk Frukt! Ser at det nok blir litt for seint i denne omgangen, men greit å ha i bakhodet til en annen gang (er nødvendig for beregning av insulinmengde til barn med diabetes).
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spiselige gaverSkal ikke gnåle, altså, men jeg kommer ikke over hvor utrolig digge de mandlene var. Og så utrolig enkle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Trøtt
|
![]() Sv: Spiselige gaverEn digg marmelade som passer til oster får du ved å kutte en pakke aprikoser i småbiter, blande med 2/3 pakke rosiner og småkoke med 1-2 dl vann i nesten en time. Om vannet koker helt inn etterfyller du. Ha på rene glass med lokk. Søt og sticky og nydelig både på brie og på en skarp blåmuggost!
![]() |
|
|