|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Jeg kom over denne artikkelen: https://agendamagasin.no/artikler/ka...skriminerende/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Ja, utrolig interessant!
![]() |
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Interessant. Eg har faktisk den boka dei viser til liggjande, men eg har ikkje lese ho ennå. Det skal eg gjere.
![]() |
![]() |
#5 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Kjempeinteressant!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Denne håper jeg bydrift-gubbene og politikerne i byen min leser. Nå som det er kommet mye snø her blir ikke fortau brøytet. Eller de brøytes sjeldent, og får snø fra veien hivd innpå så det ikke er mulig å gå der. Det virker som det bare er biler og busser som prioriteres i trafikken. Skummelt når myke trafikanter blir tvunget til å bruke bilvegen. Møtte på en dame med barnevogn i vegen i forrige uke, hun hadde ikke noen alternativ. Heldigvis var det en rett og oversiktlig strekning.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Jeg kjenner tilfeldigvis han som er brøyteansvarlig i Oslo (jobbsammenheng ja) men han er ingen akademiker. Lurer på hvordan jeg kan få lurt denne inn hos ham….:hmmm:
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Interessant, ja!
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Leser boken, og lærer stadig nye måter å tenke på. Anbefaler i samme åndedrag Hvem sa hva. Julegave til alke! 99 kr på Ark nå.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Når de analyserte kostnadsbesparelsene så har de nok ikke tatt med i betraktningen hvor utrolig mye mer krefter det koster å håndtere klager fra sure gubber.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!
Enig, jeg tror nok dette kan være årsaken til at man har lagt om snøryddinga i de større byene og at gang og sykkelveier er høyere prioritert enn det var før, det er ikke for alenemødre med barnevogn dessverre... (selv om de også, og klima og luftkvalitet nyter godt av det) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Det stemmer nok også. Men tenker det er bra om det medfører at fortau blir bedre brøytet for alenemoren med barnevogn, eller bestemor med rullator som ikke hadde kommet seg ut om det ikke ble brøyta.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Jeg har lest den boka, fikk den overlevert etter at Storesøster hadde kjøpt og leste den, og jeg har kjøpt den til ei venninne i julegave. Det tok lang tid å lese den. Jeg ble så sint at jeg bare orket noen sider av gangen før jeg måtte legge den vekk og puste litt med magen.
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() |
#16 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Interessant og veldig igjenkjennbart.
![]() |
#17 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Har noen ganger måttet gå langs veien siden det har vært ufremkommelig på fortauene. Enten dårlig måket eller måket snø fra veien over på fortauene. Men i mørket er det jo livsfarlig her.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Interessant!
![]() |
#19 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Mulig jeg kjenner publikum litt dårlig nå!
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!Gøy! Her jeg bor syns jeg de er veldig flinke til å måke gangveier, ikke alltid like flinke på bilveiene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|