|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Likestilling (Dagbladet)Hva med mennene? |
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likestilling (Dagbladet)Nei, i praksis har vi ikke likestilling.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Likestilling (Dagbladet)Og det er helt idiotisk at mor/far kan ta med seg barnet og flytte tvers over landet fordi de "føler for det".
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likestilling (Dagbladet)For mine venner er det en selvfølge at mor og far er like egnet enten man bor sammen eller er skilt eller ungen ble født uten samboerskap eller til og med kjæresteforhold i forkant. Men så møter jeg av og til kvinner jeg trodde var oppegående osv. som sier at de ikke vil at pappaen skal ha mer enn 5 uker permisjon til barnet kvinnen bærer fordi, og jeg siterer, "Som mor er jeg bedre egnet til å ta meg av barnet mitt". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Likestilling (Dagbladet)Den diskusjonen var jeg "vitne" til på et annet forum for et par år siden. Der var den ene vedtatte sannhet at ingen - INGEN - andre enn mor kan gi barnet det det trenger det første året. Med både biologiske og moralske begrunnelser. |
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Likestilling (Dagbladet)Vi er nok dessverre ikke likeverdige selv i dagens samfunn nei, mor og far.
|
![]() |
|
|