Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tinder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-23, 21:27   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tinder

Har dere hatt hell med Tinder? Har opprettet en bruker der nettopp. Foreløpig usikker på om det er til gavn eller frustrasjon.... hva er deres erfaringer og eventuelle tips?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 21:46   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinder

Jeg brukte det i to omganger og endte opp med kjæreste begge gangene. Jeg brukte det som tidsfordriv mest, men så traff jeg plutselig han som nå er samboeren min.

Det er mye rart, så det er lurt å ha litt hard hud.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 10:47   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tinder

Jeg har ikke hatt mye hell med Tinder, og tror ikke jeg kommer til å bruke appen igjen. Men det er det flere her som har hatt.
Du må regne med å bli ghostet, og med at veldig mange bare er ute etter sex.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 12:42   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tinder

Jeg er for sjenert, og får hetta av bare tanken på å tinderdate. Slettet profilen min x2 fordi jeg likevel ikke orker. Og så er det likes fra så mye rare folk som jeg definitivt ikke kunne tenkt meg. Fortsetter som evig single kattedame.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:01   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tinder

Hadde Tinder i to uker. Møtte kjæresten der, men fikk og flere henvendelser som kun gjaldt sex. Så lurt å sette klare grenser og avvise de du ikke er interessert i.

Lastet ikke ned appen før et år etter bruddet med eksen. Var ikke klar for noe forhold før da.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:05   #6
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Tinder

Jeg prøvde aldri tinder, men hadde hell med dating-appen i Facebook.

App-dating kan være ekstremt slitsomt og frustrerende, det er mye idioter der ute.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:09   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinder

Jeg ventet et halvt år etter bruddet og det tok et år før jeg orket å date. Sikkert litt lurt å forventnigsavklare for seg selv først.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:23   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tinder

Jeg har lastet ned appen, men må innrømme at det bare var av nysgjerrighet. Jeg er overhodet ikke klar for å skulle date, og ikke finnes det ledig tid i livet mitt heller. Så det blir en slags tidtrøyte å bla seg igjennom. Dårlig gjort overfor de som bruker den aktivt, jeg ser den..

Jeg er veldig nysgjerrig på algoritmene de bruker for å plukke ut hvem de presenterer. En gang fikk jeg forslag om en drøss fotografer, en annen gang masse folk som bodde på Nesodden. Virker som de kjører tema? 🤣

Jeg har ikke noe tro på at jeg klarer å finne noen ved hjelp av et bilde og en fremprovosert tekst. Men så tviler jeg på at jeg hadde turt å gå på date om det skulle dukket opp noen med potensiale heller.

Næh, vente til man blir klar, kanskje? Om det skjer noen gang da. Hvis ikke så er jeg noenlunde crazy Cat&Dog-lady allerede, så jeg er dekket.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:27   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tinder

Lurer også litt, Cumulus, er du klar for dates og forhold allerede?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:31   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinder

Tinder er et grusomt sted dersom det man ønsker seg er bekreftelse og trøst. Ikke noe lurt sted å lure seg inn så kort tid etter brudd.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:42   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinder

Jeg er gift og har ikke appen, men tenker at den sikket er fin hvis man vil lufte seg litt. Men man må jo være klar for å f.eks. finne eksen der. Jeg hørte nettopp om en som gjorde nettopp det og h*n var definitivt ikke klar for akkurat det, selv etter 3-4 måneder. (og så synes jeg det er dårlig gjort hvis man bare er ute etter en rebound).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 14:55   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinder

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tinder er et grusomt sted dersom det man ønsker seg er bekreftelse og trøst. Ikke noe lurt sted å lure seg inn så kort tid etter brudd.

Dette. Tinder er ikke stedet man beveger seg inn rett etter er brudd, med mindre man bare har behov for å ligge litt rundt. Som forøvrig er helt ok om det er det man trenger. Det er lov å trenge det også, faktisk.

Det finnes seriøse mennesker der inne også, men man kan fort bli desillusjonert om man drømmer om KjærlighetenTM, og ønsker noen som skal bekrefte at man er verd å elske. Men så ender man opp med å vasse gjennom en haug med menn som egentlig bare er ute etter sex. For dem er det mange av på Tinder. Jeg har pleid å spøke end at Tinder er litt online bordell. Jeg er sikker på at jeg kunne ha møtt en ny mann for sex daglig i et år der inne. Ikke det at jeg noen gang gikk inn for det da.

Tinder var ikke et alternativ (som jeg hadde hørt om i alle fall) da jeg ble single i 2012. Jeg hadde derimot stor glede av Sukker husker jeg. Da jeg atter ble singel i 2019 hadde jeg noen runder med Tinder. Og det var morsomt, men desillusjonerende. Kjæresten fant jeg på Facebook-dating.

Men nei. Jeg anbefaler ikke Tinder før du er klar for å treffe noen. Enten med tanke på et forhold, eller fordi du er ure etter løsere forhold. Jeg tror det er sykt lett å bli brukt og utnyttet, om man er nyseparert og ikke helt på rett sted følelsesmessig. Lettere når du har landet, vet hva du vil og klarer å skille klinten fra hveten.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 15:01   #13
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tinder

Jeg har ikke akkurat møtt mange seriøse på Tinder jeg heller. Jeg tror de fleste som er der er ute etter et ligg, ikke noe seriøst. Og så er det det med avstanden, da?? Jeg har satt max 50 km og får opp folk i Tromsø og Bergen og hva har du. Bor på det sentrale østland, så det blir litt voldsomme avstander. Nei, jeg tror ikke man finner den rette på Tinder, men klart, man kan jo ha det moro en stund, om man vil det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 16:01   #14
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tinder

Tinder er genialt hvis man vil blogge om nettdatingens begredeligheter.

Man kan være heldig også. Men egentlig tror jeg Tinder er et fint navn på froskedam.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 16:16   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tinder

Jeg sveipet til høyre? en gang. Er sammen enda 2,5 år etter. Så her klaffet det på første sveip.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 07:12   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tinder

Jeg hadde også treff på første kveld. Ikke Tinder men lignende app. I løpet av de 4 dagene jeg var innpå der møtte jeg en del rare folk også. Møtte en av de, snart 2år siden. Aldri sett meg tilbake.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 09:25   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tinder

Eg møtte kjæresten der. (Mann, 49, Lier) var den utfyllende teksten. Eg trur me høyreklikka omtrent samtidig. Etter tre år har eg meir utfyllande opplysningar om han, og me heng no ilag enno.

Men eg var på sukker før Tinder, og var egentlig berre ute etter å finne ein fin fyr, og det gjorde eg. Eg var særdeles selektiv med høgresveipinga, både hav hensyn til meg sjølv om dei eg sveipa.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 09:47   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tinder

Sambo sin tekst var også nesten ikke eksisterende. Sto alder, og utdannelse/jobb

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 10:20   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tinder

Men hvordan i alle dager har dere klart å plukke ut gullet?

Jeg sveiper venstre på alle uten uten utfyllende tekst. Og på alle jeg ikke umiddelbart faller for utseendet på. Og på alle med dårlige bilder. Og alle med tekst jeg ikke faller for. I grunnen så sveiper jeg bare til venstre.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 10:27   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinder

Jeg hadde bare flaks.

Jeg hadde ikke sveipet høyre på noen uten profiltekst, min sambo hadde en gøyal referanse jeg falt for. At han bodde i nærheten, var en bra fyr og vi likte hverandre? Reinspikka flaks.

(Jeg møtte aldri psychos, tror det hjelper litt å bo et mindre sted. Færre gullkandidater, men også færre idioter).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no