|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Sitatet under er hentet fra denne artikkelen i aftenposten:
Jeg synes det var en tåpelig uttalelse. Det er ikke akkurat som at alle familiemedlemmer hverken tenker eller tar hensyn, og man er da vitterlig ikke ansvarlige for hva andre familiemedlemmer gjør, ei heller kan eller skal man styre dem.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Jeg er helt enig i den uttalelsen. Det er omsorg å ta hensyn.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Sven O er jo et utrolig bra eksempel på at man ikke styrer familiemedlemmer, men jeg er helt enig, har man omsorg for hverandre som vanlige familiemedlemmer så tar man slike hensyn. Men i dette tilfellet kan det faktisk være med godkjennelse fra Martha, det virker da som de har svært tett kontakt.
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?
Javisst er det det. Men at de ikke klarer å vise omsorg og ta hensyn, så skal ikke det sannsynliggjøre at hun ikke er så plaget av det som hun skal ha det til.
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Hvor plaget hun er, gir jeg beng i. Men at MM nok var frustrert over sin såkalte far, det forstår jeg godt.
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Øh, ja. Det skjønner jeg også, men poenget her er jo at de sier hun ikke kan være plaget fordi svigers ikke tar hensyn. Det er jo det samme som at de sier at MM ikke kan ha vært noe særlig plaget siden faren hennes ikke tok hensyn.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Selvsagt kan hun være plaget. Men iom at hun selv eksponerer seg temmelig godt i media, så tenker jeg som så at hun får tåle litt. MM derimot, ba jo faren flere ganger å begrense seg. Ergo er det verre.
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Ja, det er jeg enig i, men det er jo ikke det jeg diskuterer.
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er vi ansvarlige for hva familiemedlemmer gjør?Men fader heller, så følg med på hva JEG diskuterer!
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Det er min tråd.
Joda, det er spørsmålet jeg stiller meg på grunnlag av sitatet. De sier jo at Martha ikke kan være plaget siden svigersene hennes ikke tar hensyn, og da må de jo mene at hun er ansvarlig for deres handlinger. :logisk:
|
![]() |
|
|