|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Papp/papirdunken vi deler med en annen husstand tømmes en gang i måneden. Jeg synes det er altfor sjelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Hos oss er det ukentlig. Men det er da tre (eller 4) dunker fordelt på 64 husstander. Her kan du søke opp hvor ofte søppel hentes på ulike adresser så du kan sammenlikne: https://www.oslo.kommune.no/avfall-o...ntes-avfallet/
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Vi har vanlig dunke til papir (140 liter) og den tømmes hver tredje uke. Den har vi alene på vår husstand. Hos vårt avfallsselskap kan vi gratis bytte til 240 liters beholder og ha alene uten noe ekstra kostnad. Sjekk med avfallselskapet hva de kan tilby. Kan hende dere kan få større dunke uten å betale noe ekstra. Tømming oftere får dere nok ikke uansett. Det har de jo fast turnus på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Hver måned her også. Noe vi også synes var for sjeldent, så vi bestilte stor papirdunk.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Papir og plast hentes én gang i måneden. Det er litt for sjelden, det har en tendens til å hope seg litt opp.
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Når sensorene sier at den begynner å bli full. Vi har sånne nedgravde avfallskontainere i borettslaget.
![]() |
#8 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Papir: en gang i måneden
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Oh, større dunk ja - skal sjekke hva som er mulig. Egentlig vil jeg at hver husstand skal ha hver sin dunk - så slipper jeg å irritere meg over naboens manglende stappeevne også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?En gang i måneden. Vi har fire store dunker på 10 hus (egentlig 12, men to av dem har skaffet egen dunk). Det burde egentlig holde, men jeg tror enkelte naboer har høyt forbruk, lav stappeevne og liten grad av forståelse for hva som skal i dunken.
![]() |
#11 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Hver 4. uke, 1 husstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Papp og papir tømmes en gang i måneden.
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Papir, rest, plast, glass og metall: Hver 4. uke
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Papp og plast tømmes hver tredje uke. Men de tar med det du setter ved siden av også, så hvis vi har for mye setter jeg det bare ved siden av på tømmedagen - de har heldigvis en fin app som sier fra dagen før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Hver fjerde uke. En husstand. Vi får nytt system nå i mars og da blir ikke restavfall hentet hver 14. dag slik som nå, men hver 4. uke. Matavfall, som er nytt blir hver 14. dag.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?Hver 4. Uke.
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?En til to ganger i måneden her. Jeg kaster visst ikke så mye for jeg setter ikke ut dunkene hver gang.
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor ofte tømmes papir/papp-søppel der du bor?En gang i måneden. Det er vanligvis nok, men noen ganger (f.eks. rundt jul) er det litt knapt. Heldigvis kan vi brette sammen eller fylle pappesker og legge ved siden av så tar de det i tillegg. Restavfall, matavfall og plast går i samme dunk (det sorteres maskinelt) og tømmes en gang i uken. Man kan bestille større papirdunk gratis.
![]() |
|
|