Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noe gøy å gjøre i Oslo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-23, 17:15   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Noe gøy å gjøre i Oslo?

Jeg skal besøke en tante i Oslo om noen uker, og lurer på om det er noe spesielt jeg bør få med meg, spisesteder eller butikker.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 15:08   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Hvis du tåler sterk mat og liker kinesisk ville jeg ha bestilt bord på Szechuan Chengdu
Restaurant og spist Sliced Beef in Chili Oil.
Om du vil ha noe godt som ikke er så stekt anbefaler jeg Egg plants with Garlic Sauce.

Om man er to er disse to rettene fine å dele.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 15:19   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Har du vært på Oslo Reptilpark? Tror det kan være noe for deg (i motsetning til meg).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 18:11   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Takk for forslag.
Har vært i Reptilparken, men det er hundre år siden, så kan godt dra dit igjen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 20:20   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Hvis du ikke har vært i Bjørvika de siste årene, synes jeg det er vel verdt i godt vær. Særlig bak Munch-museet og innover langs kanalene. Morsomme spisesteder og barer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 22:32   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

4. og 5. april er det gratis inngang på Nasjonalmuseet. Vel verdt et besøk, syns jeg. Munch-museet er gratis på onsdager etter kl 18.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 21:47   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Takk for tips.

Gleder meg til å sette meg på toget i morgen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 22:56   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

God tur, frukt!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:04   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.979
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

4. og 5. april er det gratis inngang på Nasjonalmuseet. Vel verdt et besøk, syns jeg. Munch-museet er gratis på onsdager etter kl 18.

Takk for utmerket tips. Da tar jeg med meg knerten på tur.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:06   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Har du tid, så er Svartskog Kolonial og Roald Amundsen hjem og brygge verdt et besøk. Kollektivtransport dit er litt krøkkete, men det finnes FPere som kan plukke deg opp f.x. på Kolbotn stasjon. Send pm hvis du ønsker tlf-nummer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:09   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Hva er Svartskog kolonial?
Jeg har sjåfør, tante har fri, så vi kan farte rundt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:22   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva er Svartskog kolonial?
Jeg har sjåfør, tante har fri, så vi kan farte rundt.

Svartskog Kolonial er lønsjstedet 150 meter fra Amundsen. De har katt, høns og relativt dårlig med parkering. Det ordner seg alltid likevel.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:28   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Takk!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 09:24   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Det er også veldig fint å gå kyststien rundt der, på Svartskog.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 10:17   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Hvordan er "føret" rundt Svartskog nå, forresten? Vi har gått tur der før, veldig fint nå det er vårlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:12   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvordan er "føret" rundt Svartskog nå, forresten? Vi har gått tur der før, veldig fint nå det er vårlig.

Akkurat nå er det vått. For to uker siden gikk vi tur både i skogen og på deler av kyststien. Det var uproblematisk. Snøen har vel regna bort nå, men det kan være litt isete innimellom, men neppe til hinder antar jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 14:17   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

4. og 5. april er det gratis inngang på Nasjonalmuseet. Vel verdt et besøk, syns jeg. Munch-museet er gratis på onsdager etter kl 18.

Tusen takk for flott tips. Jeg har spredd det på jobben også.

Jeg er oppvokst der den ruten går. Gamlehuset der jeg bodde er langs ruten. Litt før der Pelen har hytte. Morsomt at det har blitt litt poppis for når jeg vokste opp så var det kjent som ødemarken. Nå blir det omtalt som en skjult perle.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 13:00   #18
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Nyter du Oslo, frukt?

Heldig med været, da!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 11:57   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Været har vært fantastisk, ja. Tiden har gått fort. Vi har vært på shopping, og fant mye fint i bruktbutikker. Vi har gått på ski, gått tur og vært på Henie Onstad. I dag blir det en liten tur på Karl Johan før jeg setter meg på bussen til Kongsberg, og så toget derifra.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 12:49   #20
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe gøy å gjøre i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Været har vært fantastisk, ja. Tiden har gått fort. Vi har vært på shopping, og fant mye fint i bruktbutikker. Vi har gått på ski, gått tur og vært på Henie Onstad. I dag blir det en liten tur på Karl Johan før jeg setter meg på bussen til Kongsberg, og så toget derifra.


Så masse forskjellig, fint å høre, god tur hjem.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no