|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Eskilstuna?Jepp. Årets ferie skal planlegges.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Eskilstuna?Jeg er oppvokst 10 mil unna, men jeg aner virkelig ikke hva man skal gjøre der. Jeg har aldri hørt om noen som har gjort noe spesielt der foruten Dyreparken og Mälaren. Jeg kan høre med søster og faren min og gjerne med FB om du syns det er ok. Når det gjelder Dyrepark, dra heller til Kolmården, ikke så langt unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Eskilstuna?Ja hør gjerne med flere.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Eskilstuna?Fra min Pappa: “Jag var under ett par år ganska ofta på kontoret i Eskilstuna och upplevde den staden som tråkig. Men jag kan ju ha fel för han som var chef var en riktig tråkmåns. Vad man kan göra? Jag har ingen aning.” Sist redigert av Pelen : 10-05-23 kl 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eskilstuna?Tips her: https://visiteskilstuna.se/
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Eskilstuna?
Takk!!
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Eskilstuna?Fra bekjent ikke så langt unna: Förslag: dagstur till vikingastaden Birka https://www.stromma.com/sv-se/stockh...vikingastaden/. Parken Zoo finns i Eskilstuna. Besök Gripsholms slott, ej varit där själv men ser fint ut. det finns även ett slott i närheten av Eskilstuna som är fint, Sundbyholms slott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Eskilstuna?Fra kunstner eks-kjæreste som har bodd noen år i Örebro: Nej tyvärr. Fick tom kart-googla för att vara säker på var det ligger. Så kom jag på att jag passerat där några ggr och tom ställt ut där en gång. Men tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Eskilstuna?Det var voldsomt så positive vi var i dag, Pelen!
![]() |
![]() |
#11 |
koko
|
![]() Sv: Eskilstuna?Ikkje konkret tips, men vi har hatt airbnb-ferie i Sverige. Anbefalar det. Då har vi vore nokre netter her og nokre netter der, greit å bevege seg litt rundt.
![]() |
#12 |
wizzzard
|
![]() Sv: Eskilstuna?Er lite å finne på i Eskilstuna, har familie der men pleier bu i Stockholm når me skal møtes.
![]() |
#13 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Eskilstuna?En kommentar til har jeg fått:
Så fløteis kan man kjøpe, men ser ut å være over en times kjøring fra Eskilstuna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
En sinnen venninne henviser til ovenstående og skriver: Hej Helen! Jag skulle nog säga samma saker som «R». Båttur till Birka är inte dumt, inte heller Sundbyholms slott. Ligger fint och har god mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
Synes bare det virker som om du prøver overbevise om at Eskilstuna ikkje har noko Eiffeltårn eller Guggenheim-museum. Og det er det vel ingen som forventer heller. Utgangspunktet her er jo camping eller rimeleg hotell i ein halvstor, svensk by.
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eskilstuna?Nå syns jeg du leser Pelen med skikkelige vrangbriller, Nokon. Hun uttaler seg da slett ikke om ferieform eller budsjett, men svarer på et konkret spørsmål om hva det er å gjøre og se i Eskilstuna. Selve spørsmålet legger jo ikke opp til å mene noe om feriens form, den er jo ikke nevnt i det hele tatt.
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
Javel. Eg synes det er ganske ugreit å fortelje at vald feriemål er eit kjedelig val over sju innlegg. Det første, ok. Men å gjenta og gjenta at «det er ingenting å gjere» blir for dumt. Ho seier ikkje noko direkte om form og budsjett. Men det antydes ganske tydeleg at dette ikkje er «for feriemål å rekne».
![]() |
![]() |
|
|