|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Borte
|
E18 gjennom Oslo i morgentimeneEr det noen som kan hjelpe meg med å estimere kjøretid gjennom Oslo mot Gardermoen i morgentimene? Er det mye kø mellom 7 og 9?
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneKøen vil være inn til sentrum eller inn til Oslo og kanskje inne i sentrum. Ut til Gardermoen er det normalt ikke kø på den tiden. Det kommer an å hvor du kommer fra?
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimene
Kommer sydfra på E18. Fra Vestfold.
|
|
|
#4 |
|
på slep
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneKøen er innover før du kommer til sentrum. Jeg er ikke godt nok kjemt til at jeg vet når den starter. Det er det sikkert noen andre her som er? Den andre veien vet jeg at det ikke vil være mye kø før 0730.
|
|
|
#5 |
|
Kjernesnill
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneDet enkle svaret er ja. Det er mye kø vestfra inn til sentrum. Tidligere kollega startet vanligvis 7 på jobb, kjørte fra Lier. Prøv å passere Sinsenkrysset før 7 kanskje?
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneKøen starter før sju. Ca ved Holmen i asker. Halv sju går som regel fint. Den løser seg opp ved Fornebu, usikker på hvordan det er inni tunellene. Fra neste uke skal de stenge masse filer under sentrum så da blir det verre. Fredager er det stort sett ikke kø. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneKøen løser seg opp etter Lysaker. Fra Bygdøylokket og oppover vil det som regel ikke være noe problem - jeg kjører her hver morgen rundt 08.00. God tid til Lysaker, normal tid derfra og opp til Gardermoen.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimene3. juni starter de opp arbeider på E18 mellom Sjølyst og Bygdøylokket med ett kjørefelt i hver retning. Jeg våger å spå at det blir temmelig mye kø som følge av dette.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Tror du 1 times margin er nok?
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sinsenkrysset skal hun vel ikke passere eller mener du at ring 3 er best? Uansett ikke noe kø utover Gardermoen, kjører der hver dag jeg er på jobb (fra Riksen til Kløfta), aldri kø der om ikke ulykke. Sist redigert av Pelen : 30-05-23 kl 22:15. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Skal rømme
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneJeg kjører fra Lier mot byen stadig vekk. Hvis jeg drar halv syv er jeg i Nydalen ca halv åtte tror jeg (med mindre jeg har passasjer i elbilen, da er jeg der rundt kvart over syv). Det kan fort ta 1,5-2 timer i kø om du kommer i 8-9 draget tenker jeg.
|
|
|
#12 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneHar du vurdert å parkere bilen i Asker og ta toget til Gardermoen? Som regel lite kø før Asker med mindre det er noe spesielt, og da er det lettere å beregne tiden, og du kan satse på å ta et tog i 9 svingen og fortsatt være fremme i god tid.
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneJeg har vurdert tog, men stedet jeg skal til ligger for langt fra terminalen.
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneGoogle maps pleier å ha rimelig koll på reisetider.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
på slep
De har ikke shuttelbuss? Hvis du skal på hotell, vel og merke. Vi var på et litt mer perifert hotell og jeg la merke til at de hadde busstransport.
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneGoogle sier mellom 1t05 og 1t 40 fra Drammen til Gardermoen fredag morgen, og mellom 1.10 og 2 timer fra Drammen til gardermoen torsdag morgen. hvis du skal være på gardermoen 0945. Så hvis du er ved/I Drammen 0730, burde du rekke det etter googles worst case.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneTakk, Pøblis! Og alle andre som har hjulpet!
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneFor å si det slik skulle jeg, for en stund siden, være i Sandvika kl 9. Normalt sett bruker jeg max 20 minutter hjemmefra - jeg brukte 1 time 5 minutter. Det går som regel greit fram til Asker, og så er det full kork.
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneFasiten ble at jeg kjørte hjemmefra 6.10, var i Drammen kl 7, sto i kø fra toppen av Lierbakkene til Vålerengatunnelen og var fremme på Gardermoen 9.36.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: E18 gjennom Oslo i morgentimeneJa. Gøy med den trafikken der.
|
|
|
![]() |
|
|