|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Hva prioritere i Malaga-området?Ref diverse tråder her inne, setter vi snart kursen mot Benalmadena. Etter at jeg fant ut at leiligheten vi leide ligger LITT lenger fra sentrum enn jeg trodde, samt innså at å bære vann fra supermarkedet til 5 mennesker i 40 varmegrader ikke er noe særlig, har vi leid oss en bil. Det åpner også for flere utflukter, så jeg tenker det var en god ide på alle vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Kort inne fra mobil: Ronda, Marbella, Malaga og Gibraltar er absolutt å anbefale. Og Fuengirola og Mijas Costa og Mijas (fjellby) er koselig. Om dere orker by i varmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Du må ikke skrive at du ikke vil være i Nerja uten å oppgi grunn... :fokuserer på det viktigste: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Gibraltar ja, vi hadde omvisning med sjåfør. Verdt pengene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Mijas (fjellby), superkoselig, med verdens beste sjokolade på en bitteliten sjokoladefabrikk/-butikk/-museum/-kafé. Sommerfugparken var også fin. Ikke så stor etter det jeg husker, men veldig fascinerende. Ikke så langt unna er også Colomares castle, som ikke er et ekte slott, men et monument over Christoffer Columbus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Takk for tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?
Ja, tror det uavhengig av bosted var uheldig å droppe det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Gibraltar. Husk pass. Iallefall var det sånn i 2011.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Alhambra (i Granada) er fantastisk vakkert og vel verdt et besøk, billetter må bestilles i god tid i forveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Jeg tror jeg ville brukt en dag til å oppdage området. Det er så mange fine steder. Da vi var der så fant vi små, lokale restauranter med nydelig sjømat og rolige strender i området vi bodde. (La Cala de Mijas) Det er noen mil sør for Benalmadena, men for en litt mer introvert gjeng var det en fin kontrast til de typiske charterferiene vi ellers har reist på.
![]() |
#16 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Vi hadde en kveld i Marbella, bare for å studere de rike og bilene deres |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I mål
|
Ja, har tenkt på å ta med badetøy og kjøre rundt. Vi er ikke spesielt opptatt av stappfulle strender. Finner man lett slike steder du nevner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
Jeg vet ikke helt, men det er blant annet liten fiskeby som heter Puerto de Cabopino som vi gikk til langs stranden. Det var det bademuligheter og man kunne gå langs stranden et godt stykke. Den gangen vi var der så var det ingen store hotellområder og sånt langs den delen av kystlinjen. Kan jo være annerledes nå så klart.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva prioritere i Malaga-området?Vi likte Malaga godt; fint nede ved havnen og koselig i sentrum.
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Da var dere nok i Puerto Banus (utenfor Marbella). Definitivt verdt et besøk om man ønsker å se flotte båter og biler |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|